Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אל תנתקו מים
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => אל תנתקו מים - זהר הצפון
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 85
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2360
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אל תנתקו מים - אשי טאוב כאשר מותירים משפחות שלמות, עם תינוקות, עם קשישים, עם חולים, מנותקים מזרם המים
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 344
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => אל תנתקו מים - זהר הצפון
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => אל תנתקו מים - אשי טאוב כאשר מותירים משפחות שלמות, עם תינוקות, עם קשישים, עם חולים, מנותקים מזרם המים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => אל תנתקו מים
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
כאשר מותירים משפחות שלמות, עם תינוקות, עם קשישים, עם חולים, מנותקים מזרם המים

אל תנתקו מים!

שתפו

תנו לעם הזה טיפה, טיפה נחת, טיפה שקט כבר!

תראו מה זה. מכבי תל אביב לקחה את גביע אירופה בכדורסל. זה באמת נפלא והיה משחק ענק ונצחון עוד יותר גדול… וכמה שמחנו? כמעט ואין בית בישראל שלא שמח, קפץ, צהל… וחשבתי על זה. תראו כמה מעט אנחנו צריכים. איזה עם צנוע ומסתפק במועט אנחנו… בסך הכל כדורסל ואנחנו בשמיים. אבל, עבר יום,עברו יומיים ופתאום מבינים: אוקיי, יש גביע,יש כבוד, אבל לאן זה לוקח אותנו? זה שינה ולו פסיק בחיינו?

ולכן, לכן אני אומר יאללה שלכם כל “המנהיגים” שלנו באשר הם. די. תנו לנו קצת שקט, בחייאת. די כבר עם הגזירות,עם ההוצל”פ, עם הרדיפות אותנו… הבו לנו מעט נחת. תנו לנו כבר לנשום קצת חמצן. מה שמוביל אותי לאייטם הבא.

מנתקים מים. כאן. מדינת היהודים. משפחות שלמות בלי מים!

תשמעו משהו אנשים ואנשות. לכל אחד מאיתנו השריטות שלו. אין אחד ללא שריטות. יש כאלה שחושבים שאין להם, ודווקא להם יש הכי הרבה… אז גם לי יש כמה וכמה שריטות עמוקות מאוד! אחת מהבולטות שבהן היא: כעס, זעם, קריזה כאשר מותירים משפחות שלמות, עם תינוקות, עם קשישים, עם חולים, מנותקים מזרם המים. אני פשוט לא יכול לסבול את זה… רק לחשוב על כך גורם לי לראות שחור בעיניים. ואז, אז לא מענין אותי כלום. אותו הדבר אגב, לגבי מקרר ריק! לא יכול לסבול את זה שיש משפחות שהמקרר שלהן ריק. זה ממש מטריף אותי. אמרתי לכם. שריטה רצינית.

והשבוע, ביום אחד, אני מקבל עוד ועוד טלפונים ממשפחות שניתקו להם את המים בגלל חוב כספי ושלא תטעו. מי שחייב, צריך לשלם, אבל אל תנתקו מים!! אל תנתקו מים! זה אכזרי, זה לא מוסרי, זה אסור! בידי רשות המים והתאגידים עומדים כל האמצעים הידועים והמוכרים כל כך ליותר ויותר משפחות, תעקלו. תעקלו חשבונות בנק (כאילו שייכים לאמא שלכם…), תעקלו משכורות (שאתם לא עובדים על מנת לקבל אותן), תעקלו מטלטלין… אבל… אל. אל. אל תנתקו מים. מים אינם חשמל, מים אינם כורסא, מים אינם טלויזיה,מים הם מצרך הכי חשוב בחיים שלנו, על מנת פשוט לחיות!

לכשהקימו את תאגידי המים הללו, כבר אז צרחתי – אל תקימו את הדבר הזה. אל תקימו. טוב, מי שומע בכלל והקימו. באותה שנייה שהקימו, קפץ מחיר המים ב-17 אחוזי מע”מ. היום 18 אחוזים! למה לכל הרוחות? מה לא היה טוב בסידור הקודם כשהרשויות טיפלו במים?

הקימו. ואז בזמנו, שוחחתי לפחות עם 10, כן כן, 10 ראשי ערים כולל כרמיאל (אני עיתונאי עם תעודה למי ששכח…) ואני אומר לכם: כולם, ללא יוצא מהכלל התנגדו התנגדות מוחלטת ונחרצת להקמת התאגידים הללו. שמחתי אז שהנה ראשי הערים מתנגדים. ואולם, הממשלה הפעילה לחצים כבדים על הרשויות, כולל קנסות, אם לא יקימו את הגוף הזה.

אז הקימו. מיד החלו הבעיות. בעיקר ענין ניתוק המים.

מה אתם מנתקים מים? מי שמכם לנתק מים? אין אף חוק שמחייב או קובע שיש לנתק מים לחייבים. רישמו לפניכם: אין חוק כזה. היה איזשהו חוזר של רשות המים. חברים וחברות, זהו איננו חוק! ועל כן, חברים מרשות המים והתאגידים, אתם מנתקים מים ללא כל סמכות חוקית, כלומר, איש איננו מחייב אתכם לנתק. זו בחירה שלכם.

עכשיו, אני תוהה ביני לביני. כיצד ישנים בלילה אלה שנותנים את ההנחיה הנוראה הזו: “לך למשפחת זו וזו, תנתק להם את המים ולך משם, אל תודיע להם שניתקת”… אלה במדויק ההנחיות הנתנות. ומגיע ה”גוי של המים” של התאגיד ועושה בדיוק את מה שנאמר לו. לא שואל אם יש תינוקות בבית. אולי בכלל אלה קשישים? אולי חולים? כלום. מנתק ונעלם. ככה בדיוק. אז איך ראש רשות המים ישן בלילה? איך ראש התאגיד ישן בלילה? איך? כנראה שטוב מאוד שאם לא כן, בקלות רבה היה מודיע ומנחה: אין יותר ניתוקי מים !!!! אין!!! ולא היו.

אני כותב את הטור הזה כבר שנים ארוכות, בהתנדבות ובשמחה כי אני יודע במפורש שהוא משפיע ואלפים קוראים אותו. לא פעם כתבתי על נושאים שנויים מאוד במחלוקת תוך סיכון עצמי גבוה מאוד. לא, לא רוצה צל”ש. אתם, כולכם חייבים להבין: אני באמת ובתמים לא חושש מדבר (מלבד בריאות ילדיי ונכדי ויקיריי), גם מאלוהים אינני חושש אלא אוהב. קל וחומר לא מבני אדם. כולללללם, בסופו של דבר בני אדם. כוללללם! כולם חיים את החיים, מי קל יותר, מי קשה יותר, מי עשיר יותר, מי מאושר יותר. דבר אחד ברור: כולללם יגיעו בסופו של יום לאותו המקום בדיוק! העשיר, העני, בעל השררה, העבד, נותני ההוראות ומקבלי ההוראות. כולם יגיעו, עירומים כביום היוולדם, עטויים בתכריכים ללא כיסים, ממש לאותו המקום ובתוך תקופה לא ארוכה, הם ישכחו, כולם ישכחו.

אז מה הענין? מה אכפת לכם לעשות טוב לאנשים במקום לעשות להם ההפך? מה אכפת לכם?
טוב. מילה אחרונה. השריטות האלה שלי עברו אלי ב”ירושה” מאבי הצדיק, שמשון ז”ל שהצליח לשרוד את השואה בזכות נחישותו ואומץ ליבו והוא, הוא אמר לי, לבנו היחיד: “אל תתן לעולם, לעולם שמישהו ולא חשוב מי, יגרום למישהו אחר להשאר ללא מזון וללא מים”. אני ממלא אחר צוואתו זו וממלא אותה בגאווה. אל תנתקו מים!!!

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *