Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1667294515:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 33702
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [photographr] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_photographr] => Array
        (
            [0] => field_526e88dd85757
        )

    [journalist] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_journalist] => Array
        (
            [0] => field_526e890585758
        )

    [youtube] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube] => Array
        (
            [0] => field_5309e571a1762
        )

    [youtube2] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_youtube2] => Array
        (
            [0] => field_5371dcbebf175
        )

    [rank_math_title] => Array
        (
            [0] => בנעליו של משה קונינסקי | ראש העיר כרמיאל | חדשות כרמיאל
        )

    [rank_math_permalink] => Array
        (
            [0] => בנעליו-של-משה-קונינסקי
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => לקראת ראש השנה התלווינו לראש העיר משה קונינסקי ביום עבודה שגרתי. בין שיחות עם תושבים לפגישות עם סגניו, ראשי מינהלים ואורחים בלשכתו (ואל תשאלו מתי הוא אוכל)
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => משה קונינסקי
        )

    [rank_math_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [rank_math_seo_score] => Array
        (
            [0] => 81
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:5:"index";}
        )

    [rank_math_facebook_title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט - זהר הצפון | בנעליו של משה קונינסקי | יום בעבודה של ראש העיר | היכנסו
        )

    [rank_math_facebook_description] => Array
        (
            [0] => אנשים | כרמיאל
        )

    [rank_math_facebook_enable_image_overlay] => Array
        (
            [0] => off
        )

    [rank_math_facebook_image_overlay] => Array
        (
            [0] => play
        )

    [rank_math_twitter_use_facebook] => Array
        (
            [0] => on
        )

    [rank_math_twitter_card_type] => Array
        (
            [0] => summary_large_image
        )

    [rank_math_twitter_enable_image_overlay] => Array
        (
            [0] => off
        )

    [rank_math_twitter_image_overlay] => Array
        (
            [0] => play
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 635
        )

)
משה קונינסקי ראש העיר כרמיאל
משה קונינסקי. צילום ארכיון

בנעליו של משה קונינסקי

שתפו

לקראת ראש השנה התלווינו לראש העיר משה קונינסקי ביום עבודה שגרתי. בין שיחות עם תושבים לפגישות עם סגניו, ראשי מינהלים ואורחים בלשכתו (ואל תשאלו מתי הוא אוכל צוהריים), הספקנו גם לשאול אותו מה דעתו על האתגרים שעומדים מולו ועל הביקורת הקשה שמטיחים בו. תופתעו לשמוע את התשובות

מאת גיל דובריש

מה עושה ראש העיר בכל יום, איך הוא פותח את הבוקר, את מי הוא פוגש, כיצד בכלל נראית העבודה השגרתית שלו? לקראת ראש השנה אנחנו עורכים באופן מסורתי ראיון עם ראש העיר, אבל הפעם עשינו משהו שונה. התלווינו אל משה קונינסקי ביום עבודה שגרתי, מהבוקר ועד הצוהריים. רצינו לראות איך הוא פועל ומה מניע אותו. בין לבין הספקנו לשאול אותו על הנושאים הבוערים בעיר.

7:30 מתחיל את סיור הבוקר

זה יום רביעי, ואת הבוקר מקדיש קונינסקי לסיור ברחבי העיר. במסורת הזו החל קודמו בתפקיד, עדי אלדר, לפני שנים רבות. זו דרך לעקוף בירוקרטיה, לבחון בעיות ולטפל בהן במהירות, מסביר קונינסקי. הסיור נקבע מראש על סמך תלונות שהתקבלו בעירייה בתקופה האחרונה. הבוקר מתחיל בפגישה בעירייה עם ממלאת המקום והסגנית טניה מזרסקי, הסגן פנחס סירוקה, ראש הלשכה אלי שדה, מהנדס העיר אייל רותם וראשי מינהלים. משם הם יוצאים לדרך.

משה קונינסקי סיור בוקר ביחד עם הסגנים וראשי מינהלים
סיור בוקר ביחד עם הסגנים וראשי מינהלים

התחנה הראשונה היא ברחוב משגב, שם מתלוננת אישה על עץ שצומח בחצר הבניין וענפיו חודרים אל חלונה בקומה העליונה. קונינסקי מסביר שמדובר בחצר משותפת של בניין ובעיקרון זה מתפקידו של ועד הבית לטפל בבעיה. עם זאת הטענות נרשמות בפרוטוקול הסיור כדי לבדוק את הנושא.

8:20 סכסוך שכנים

פגישה שניה ברחוב משגב, הפעם עם קבוצת דיירים בבניין אחר. הם מתלוננים על השתלטות של שכנים על חצר הבית המשותפת וקומת הקרקע. קוניסקי מציע לפנות אל האגודה לתרבות הדיור, מאחר שזו בעיה פנימית של הדיירים. ״בסיורי הבוקר יש הרבה תלונות בנושא סכסוך דיירים״ אומרים אנשיו.

בדרך חזרה לרכב, נתקל בו איתן, מתושבי השכונה שמתלונן על כניסת רכבים לתוך שכונת המגורים, תוך נסיעה על המדרכה וסיכון הולכי הרגל. ראש העיר מקשיב ומסביר לו שהעירייה נמצאת בתהליך לסגירת הכניסות השונות למתחם כדי למנוע מרכבים גישה לתוך השכונה.

8:47 מבצע חורב

מהשכונה המערבית עושה ראש העיר את דרכו ברכב לשכונת רבין. הפגישה הראשונה ברחוב מבצע חורב, עם תושב שמתלונן על ליקויים בחניון הפרטי של הדיירים בבניין בו הוא מתגורר. צבעי האדום-לבן המפוספסים על המדרכה דהויים וכולם חונים שם, לדיירים לא נשאר מקום. התושב מקבל הבטחה שהנושא יטופל. כמה שעות אחרי זה, אכן מגיעים עובדי עירייה וצובעים מחדש את פסי האדום-לבן בחנייה.

תישארו מעודכנים, הצטרפו אלינו:

9:02 ענייני גינון ונקיון

התחנה האחרונה להיום – חטיבת יפתח. זוג תושבים מתלונן על חוסר הגינון במקום, אחרי כך מובילים השניים את קונינסקי לפח הזבל הסמוך, שלידו זרוקים קרטונים ולכלוך רב. הם מדברים איתו דקות ארוכות על בעיות הגינון והאשפה. אחר כך יודה ראש העיר שיש הרבה מאוד תלונות וטענות בנושאים האלה.

אחרי האשפה והגינון לוקח זוג התושבים את קוניסקי לכיוון אחד הבניינים במקום ומתלונן על צואת הכלבים שפזורה בכל מקום. הוא מהנהן בהסכמה ואומר להם: ״אנחנו יוצאים עם קמפיין הסברתי חדש להגברת המודעות של בעלי הכלבים לנושא איסוף הצואה ברחוב. כשאני יוצא עם הכלב שלי לטיול אני נושא איתי שקית״ הוא מבהיר.

9:25 מגיעים לעירייה

סיור הבוקר מסתיים. לפי התוכנית היתה אמורה להתקיים פגישה בנושא הקמת בית המשפט החדש לתביעות קטנות – בקומה התחתונה של בנק הפועלים לשעבר ברחוב הגליל. הפגישה מתבטלת. קונינסקי מסביר שהתוכנית היא לבנות את בית המשפט החדש בסטנדרטים גבוהים כדי שיתאימו בעתיד גם להקמת בית משפט שלום.

המפגש שלנו מתקיים יום אחרי הבחירות וקונינסקי מנצל את הזמן שהתפנה כדי לבדוק את התוצאות. באותו בוקר עדיין אין תוצאות סופיות, אבל כבר מסתמן התיקו בין הגושים ימין מול שמאל-מרכז.

9:35 ״יש לי חברים בכול המפלגות״

– לפני הבחירות פרסמת בפייסבוק פוסט שבו הכרזת על תמיכתך בביבי נתניהו ובליכוד. קיבלת המון תגובות חריפות מאנשים שלא הבינו מדוע ראש העיר צריך להביע הזדהות פוליטית?

״קודם כול גם ראש העיר הקודם הביע את דעתו. גם ראש העיר הנוכחי מביע את דעתו. ראש העיר הנוכחי עובד עם כל המפלגות. הסיעה שלי מורכבת ממני, מספר 2 שלי היא טניה ממפלגת כחול לבן, מספר 3 שלי הוא יואב קליין ממפלגת העבודה. יש אצלי במערכת עשרות פעילים של ליברמן. פנחס סירוקה הסגן הלך עם אגודת ישראל ואוריאל מלכא הלך עם ש״ס. כל אחד עשה את המקסימום שלו למען המפלגה שבה הוא תומך. זאת כדי שאחר-כך נוכל לעבוד עם כל מפלגה שתיבחר. יש לי חברים טובים בכל מפלגה. אין מצב שהעיר הזו תיפגע מכך שהזדהיתי עם הליכוד. אני בעד ממשלת אחדות גדולה, כמו שיש לנו כאן, כמעט כל המפלגות חברות אצלנו. אני לא כפיתי על אנשים להצביע! בסך הכל רציתי לוודא שמצביעי מחל יצביעו ליכוד. זכותי להצביע מה שאני רוצה״.

אנשים מעניינים, סיפורים מעניינים, קיראו:

– איך השפיעו שתי מערכות הבחירות הרצופות לכנסת על התנהלות העירייה?

״זה משתק אותנו. כבר בחודשים מאי-יוני 2018, כחצי שנה לפני הבחירות לראשות העיר, כבר אי אפשר היה לקדם ולפתח שום תוכנית. ב-21 בנובמבר נכנסתי לתפקיד, רק התחלתי ללמוד את העבודה ובדצמבר כבר דיברו על בחירות לכנסת. אחרי כך החלה מערכת הבחירות השניה. מאז ועד היום הכל תקוע. נפגשתי עם שרים, ביקשתי תוכניות לפיתוח העיר, אבל אי אפשר לקדם כלום. קידמנו כמה דברים בעצמנו, במישור הפנים ארגוני עשינו שינויים שלא רואים מבחוץ. הציבור רואה גינון ולכלוך, הוא לא רואה את מה שקורה בתוך הבניין ולא רואה תוכניות לעתיד״.

– מה כן הספקתם לקדם?

״אנחנו בונים תורת לחימה וקוד אתי. הקמנו מערך אסטרטגי שעליו מבוססות תוכניות העבודה של כולם. יש לנו המון אתגרים – ואני לא רוצה להשתמש במילה קיצונית יותר. המצב הכספי של עיריית כרמיאל לא טוב. כשנכנסתי לתפקיד לא ידעתי בדיוק מה מצבה הכספי של העירייה. יש הלוואות בסך כ-74 מיליון ש״ח, גירעונות של גופי הסמך בסך כ-13 מיליון שקל, חובות שלהם בסך כ-10 מיליון שקלים נוספים ומלבד זאת עוד כ-10 מיליון שקלים בהתחייבויות שונות. אני מעריך שהסכום הכולל הוא כ-100 מיליון שקלים, קצת יותר. יש עוד בעיה: ׳ירשתי׳ חוזים גרועים מאוד עם טעויות שנעשו בעבר, ואני לא רוצה להפנות אצבע מאשימה אבל להערכתי מישהו פה נרדם בשמירה בכל הקשור להסכמי ניקיון, דיגיטציה וההסכם הכי גרוע – הגינון. אלה הסכמים שהגיעו לבתי משפט. ולא – אני לא מתכוון לעדי אלדר, עדי איש יקר עם ידע עצום וניסיון – ולמדתי ממנו המון. הבעיה היא ברמת הפקידים. לכן נוצרה סחבת בתחומים האלה״.

משה קונינסקי מפגש פיקוד העורף
קונינסקי במפגש עם נציגי פיקוד העורף

10:03 מפגש עם עם נציגי פיקוד העורף

מהלשכה שלו שם ראש העיר פעמיו למינהל הרווחה, שנמצא בבניין מאחורי העירייה. שם הוא פוגש קצינים ונגדים של יחידת הקישור מפיקוד העורף מאזור הגליל והגולן. גם יו״ר מחלקת הביטחון בעירייה משה לוי נמצא שם.

אחרי כמה חיבוקים חמים עם מכרים, נושא ראש העיר דברים בנושא המוכנות לשעת חירום. הוא מציין שוב ושוב את החשיבות של מערך החירום בכול היישובים באזור משגב ובקעת בית הכרם ולא רק בכרמיאל.

10:28 לא צופה בטלוויזיה

המפגש עם אנשי פיקוד העורף נגמר, חוזרים ללשכת ראש העיר. בדרך אני מתעניין אם מלבד מסמכים וחומרי עבודה קונינסקי קורא גם ספרים ״רגילים״.

״בזמן הפנוי אני משתדל להיות עם המשפחה ובשאר הזמן אני קורא. אני קורא המון. בשישי-שבת יש לי חומרים שאני עובר עליהם… אילו ספרים? בעיקר ספרים מקצועיים. עכשיו אני קורא ספר שהעניק לי פרופסור גיורא שלגי שהיה מנכ״ל רפא״ל לפני 10 ימים ומדבר על תאוריות ארגוניות בתקופת שינויים״.

– אתה צופה בטלוויזיה לפעמים?

״כמעט ולא. חדשות בקושי, אני אוהב את נינג׳ה ישראל, משתדל לעקוב אחרי זה. אין לי זמן. אני מגיע ב-7 בבוקר לעירייה, אני לא מסיים יום עבודה לפני 9-10, עד שאני מגיע הביתה, אין לי הרבה זמן פנוי״.

10:35 שיחה עם מהנדס העיר

משה קונינסקי עם אייל רותם מהנדס העיר כרמיאל
משה קונינסקי עם מהנדס העיר אייל רותם

פגישה מתוכננת עם מהנדס העיר בלשכה. בין הנושאים שעולים על הפרק: תוכנית בניית וחידוש מרכז העסקים של העיר שיתפרש מתחנת הרכבת ועד למרכז העירה, כולל קניון כיכר העיר. על הפרק עולה גם נושא פיתוח אפשרי של פארק אתגרים, אבל מתברר כי מדובר בעלויות גבוהות מאוד.

השניים מדברים גם על תוכניות התפתחות עירונית בשכונות הישנות – תוכניות של תמ״א 38, עיבוי הבנייה הקיימת ופינוי בינוי. אני יושב בצד, מקשיב. על מסך המחשב עולה מפת האזורים הוותיקים, חלקים בהם מסומנים בצבעים – שם יש היתכנות וכוונה ליישם תוכניות חידוש ומתיחת פנים.
גם נושא ראמיה עולה לדיון, מתברר שיש התפתחות חיובית בעניין לאחר שהתושבים הבדואים קיבלו הצעה משודרגת שכוללת הגדלת אחוזי הבניה.
בשלב מסויים אני מתבקש על-ידי המהנדס לצאת מהפגישה. יש כמה נושאים שבכל זאת, מעדיפים שלא לפרסם.

11:16 להרחיב מפעלים

הפגישה עם מהנדס העיר הסתיימה, אני חוזר למשרד של קונינסקי. יש לנו כמה דקות פנויות וראש העיר מנצל את הזמן כדי להציג בפניי את תוכניות פיתוח העיר בשכונות המגורים, בשטחים הפתוחים ובאזור התעשייה.

״התוכנית האסטרטגית שלנו מדברת על הגדלת ההכנסות של העירייה, הרחבת אזורי תעסוקה והבאת תושבים חדשים. הגשנו לפני שבוע לוועד המחוזית תוכנית מתאר ל-20 השנים הקרובות. אנחנו רוצים להגיע ל-123 אלף תושבים, אזורי תעשייה חדשים, אזורי מסחר חדשים, שכונות מגורים״.

– מה כוללת תוכנית המתאר?

״יהיו מתחמים חדשים באזור התעשייה. בצד המזרחי יש פארק תעשייה שאפשר להתגאות בו, קיימת התחלה מסיבית של בינוי. אני במו״מ עם עוד יזמים. אני נרדם בכל לילה כשאני אוחז באצבעות כדי שהמגעים יצליחו. העירייה חיה מארנונה. צריך להבין שהארנונה מהתושבים היא גירעונית, מה שמכניס את הסכומים הגדולים הם תעשייה ומסחר. ככל שנפתח את התעשייה, יהיו מקומות תעסוקה רבים יותר לתושבים וגם הכנסות רבות יותר לעירייה. שכרנו פרויקטור שעובד ישירות מול התעשיינים, פותר את הבעיות הבירוקרטיות. בנינו תוכנית כשהמטרה היא להגדיל ב-4 השנים הקרובות את שטחי התעשייה בכרמיאל ב-120,000 מ״ר רק מהרחבת מפעלים קיימים, לא כולל מפעלים חדשים״.

משה קונינסקי פגישה ד״ר שמואל פרלין
פגישה בנושא ביה״ח השיקומי

11:36 ד״ר פרלין

הפגישה הבאה היא בנושא הקמת בית חולים שיקומי ושר״פ (שירות רפואה פרטי) עם אפשרות לחדר מיון קדמי, סמוך לכניסה המערבית לכרמיאל. היו תוכניות כאלה בעבר, הן טורפדו בשלב המכרז בשל תלונות מגופים שונים.

בשיחה משתתפים סגניו של קונינסקי, מנכ״לית העירייה שולה מנחם, ראש הלשכה אלי שדה, שמתלווה כמעט לכל פגישה ודיון, מהנדס העיר אייל רותם שעזב רק לפני כ-20 דקות והספיק לחזור, וד״ר שמואל פרלין רופא הילדים המיתולוגי. פרלין מספר כי קיימת מצוקה קשה בכל הקשור לנושא הטיפול הרפואי בכרמיאל: ״רק לאחרונה הוזעקתי לשני מקרים שבהם חולים הגיעו לבית החולים עם בעיות ושוחררו משם באותו היום בשל מצוקת המיטות, מבלי שיקבלו טיפול. לצערי אחד החולים נפטר״.

הנוכחים מסכמים כי יוקם צוות בראשות המ״מ טניה מזרסקי לבדיקת האופציות להקמת מרכז רפואי במתחם המיועד.

12:14 פינוי, בינוי, עיבוי

אחרי הדיון ״הרפואי״ אני וקונינסקי בשיחה על פיתוח העיר. קונינסקי מציין כי ״בשכונת רמת נבון יש כבר 1000 יחידות דיור בתהליכים, מתוך כ-3000 בסך הכל. זה יבוצע בשלבים, בשלוש שנים. אי אפשר לתכנן ולבצע הכול במכה אחת. השלב הבא יהיה פיתוח הר כמון, אבל עד שזה יקרה, אני רוצה לעסוק בעיבוי העיר, פיתוח והתחדשות של שכונות קיימות. כשאתה לוקח את שכונת המייסדים, יש בית ספר היסטורי, גני ילדים שלא בשימוש, עוד בית ספר היסטורי שהיום משמש בתי חינוך. כשאתה מבצע תוכנית כמו פינוי בינוי אתה יכול להחיות את המבנים האלה מחדש״.

– ואיך אתה מושך יזמים להשקיע בשכונות הוותיקות?

״ישבנו עם כמה וכמה יזמים ועם ראש מינהל הנדסה, הוצגו פרזנטציות מטורפות, עם אפשרות לקרקעות חלופיות והגדלת אחוזי בניה. אם בתל אביב מדברים על הכפלה פי 3 של אחוזי הבניה, כאן אנחנו מדברים על פי 6. למשל, אפשר לבנות בניינים של 16 קומות. היום הווילות החדשות נמצאות בקומות הגבוהות, כי אין עוד הרבה קרקעות פנויות. זה העתיד״.

פיתוח יהיה גם בכל הקשור לעסקים. קונינסקי מציג הדמיה של אזור תחנת הרכבת כפי שייראה בעתיד: בנייני זכוכית מודרניים ממלאים את השטח. ״זה מרכז העסקים החדש של כרמיאל, בשטח שבין תחנת הרכבת לכביש העולה לשכונה המערבית״.

12:25 הכניסה החדשה לכרמיאל

עוד מפות ועוד תוכניות נפרשות לנגד עיניי. בעתיד תהיה עוד כניסה לכרמיאל, מאזור שזור של היום, היישר לאזור התעשייה החדש דרך רחוב צור. לצד הכניסה יהיה מסוף מטענים גדול שיחובר למסילת הרכבת ויקל על נושא השינוע של הסחורות מהמפעלים בכרמיאל ואליהם. כביש 85 יורחב במקביל כדי לספק את כמות הנתיבים הדרושה לעומס הצפוי״.

בדקות הנותרות מציג משה קונינסקי את התוכניות לחידוש פני המבואה בעירייה – שתשתנה ותכלול עמדות שירות לתושבים – עצמאיות ובאיוש פקידים, כדי לקצר הליכים בירוקרטיים. ״נסיר את שתי ׳המכלאות׳ בקומת הכניסה, נפתח את המקום לרווחה״.

משה קונינסקי חברת מרימון גז טבעי
פגישה עם נציגי חברת מרימון

12:40 מתעניין בגז טבעי

ללשכה מגיעים נציגי מרימון גז טבעי צפון בע"מ, חברה שהוקמה לצורך תכנון, הקמה, והפעלה של רשת החלוקה של הגז הטבעי בצפון. בישיבה משתתפים מהנדס העיר אייל רותם (שוב) ומנהל מחלקת תשתיות שמוליק שדה.

קונינסקי מתעניין מתי כרמיאל תחובר למערכת הגז הטבעי ומה העלויות. נציגי החברה מסבירים לו שמפעלים יוכלו לחסוך כמחצית מהוצאות החשמל, אבל מנמיכים ציפיות: החיבור לפארק התעשייה בר-לב יהיה רק בסביבות יוני 2020, בעיכוב של כחצי שנה מהמתוכנן ואילו לכרמיאל הצינור יגיע לפחות כשנה אחרי כן. קונינסקי מתעניין גם באפשרות לחבר מוסדות ציבור ושכונות מגורים לצינור הגז הטבעי. נציגי מרימון מסבירים שיש צורך בהשתתפות במימון הנחת התשתיות – וזה סכום שהעירייה תצטרך למצוא דרכים יצירתיות להשיגו, אם בכלל.

13:21 אתנחתא

אחרי הישיבה עם נציגי חברת מרימון, מתפנה קונינסקי לדבר על נושא התרבות ומציין את שיתוף הפעולה עם זאפה, שבזכותו הגיעו לכרמיאל בשנת 2019 שישה מופעים מוצלחים.

״היו 4 מופעים במתחם של זאפה ברוך ועוד שני מופעים גדולים באמפי. עד סוף השנה יהיה עוד מופע, אולי שניים, לקראת השנה הבאה נמשיך את שיתוף הפעולה המוצלח״. הוא מוסיף: ״בדקנו, 60% מרוכשי הכרטיסים למופעים האלה היו כרמיאלים, 40% מאזור הצפון. כרמיאל הופכת למרכז החיים בגליל. צריך להבין שכרמיאל היא לא עיר רגילה אלא עיר מטרופולין. יש כאן רכבת, משרדי ממשלה, בנקים, קופות חולים, מס הכנסה, מרכזי מסחר. 67% מהמועסקים באזור התעשייה אפילו לא מתגוררים בעיר, ויש כאן אלפי מקומות תעסוקה. עוד נבנה פה תעשייה ומסחר נביא עוד תושבים. אני מתפלל, אני אדם מאמין ומתפלל בבית כנסת כמעט בכל יום שישי – ואנחנו נצליח. עבורי זו שליחות״.

– כשנכנסת לתפקיד, ציפית שזה יהיה כל כך מאתגר וקשה?

״אני בחיים לא ברחתי מאתגרים, אני אדם עקשן, לפעמים מאוד עקשן, יש לי המון סבלנות, אני יודע לספור עד 100. אני רץ למרחקים ארוכים. מה זה מאתגר? לא באתי לשבת על זרי הדפנה ולהסתכל בפייסבוק כל היום. ראית היום יזם – ובהמשך יגיע עוד יזם – ואם הם לא באים, אני מגיע אליהם״.

13:45 מודע לביקורת

– יש הרבה מאוד ביקורת של אזרחים ותושבים בכל הקשור לענייני העיר, רואים זאת בעיקר בפייסבוק. אתה רואה וקורא את הביקורת הזו?

״אני לא נמצא בפייסבוק ביום-יום. אני מדווח, ואני חי בתוך עירי ועמי. אני מבין ובחלק מהמקרים גם מסכים. אני רוצה להגיד לכם ולך גיל, הגענו לאתגר מאוד גדול אחרי התנהלות ארוכת שנים וקיבלנו מוצר קיים. כדי לקחת את המוצר הקיים ברמת השירותים, התשתיות ושינוי העתיד של העיר, אי אפשר לעשות זאת בחצי שנה או בשמונה חודשים. אני לא מאמין בריצות למרחקים קצרים… אחד מראשי הערים שהתייעצתי איתו, והתייעצתי עם הרבה מאוד בדרך, כולל מעדי אלדר, אמר לי ׳תקשיב טוב, בסיום השנה הראשונה עשו עלי סקר שביעות רצון, 85% מהתושבים אמרו שראש העיר לא מתפקד ברמת הציפיות ממנו׳. כשהתחלתי בשיחה איתו הוא אמר לי, ׳אני בטוח שהשאלה הראשונה שלך תהיה מה עושים עם חוסר הסבלנות של הציבור. אז תמשיך לעשות את הדבר הנכון, אם אתה מאמין במה שאתה עושה עכשיו – הפירות יגיעו״.

״גם את רומא לא בנו ביום אחד, גם את ישראל – זה תהליך. וגם את כרמיאל. השירותים שמספקים לתושבים יהיו יותר טובים, אנחנו משנים כל יום דבר ודבר וזה משתנה לטובה, ואני מניח שבטווח של שנה עד שנתיים כל השירותים העירוניים יהיו ברמה אחרת… יראו תוצרים מבחינת פיתוח של העיר. סבלנות, זו מילה שחייבת להיות ברפרטואר, אמונה! נתתם לי מנדט – תנו לי להוכיח לכם, זה הכל״.

בשלב הזה אני נפרד מראש העיר. יש לי עוד מטלות לבצע. גם לו… הוא ממשיך בדרכו – בשעה 14:00 פגישה בראמה עם ראשי הרשויות השותפות באשכול בית הכרם, בהמשך מתוכננת לו פעילות עם עמותת אתגרים וגם פגישה עם יזמים בנושא הקמת קאנטרי קלאב חדש באזור המערבי של העיר. מתי אתה אוכל צוהריים? אני שואל. ״לפעמים יש לי איזו רבע שעה, אני מזמין משהו״ הוא מחייך. ״בעיקרון גם פתית וגבינה הם ארוחה עבורי. את הארוחה הגדולה אני אוכל בערב״…

כתבה מעניינת:

רוני קריבוי אחרי חזרתו מהשבי ביחד עם ההורים. צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

10 ימים לשובו של רוני מהשבי: "נולדתי מחדש, יש לי שני ימי הולדת"

שתפושבוע וחצי חלף מאז השחרור המרגש של רוני קריבוי מכרמיאל, שהיה חטוף במשך 51 ימים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *