עיריית כרמיאל
עיריית כרמיאל. צילום ארכיון

בעיריית כרמיאל מרוצים: צמצמנו 113 עובדים בתוך שנה

שתפו

בעירייה מפרסמים את סיכום 2020 ומציינים כי במסגרת תוכנית ההתייעלות וצמצום כוח האדם מספר העובדים ירד ל-940

מערכת פורטל זהר.נט

כיצד מתקדמת תוכנית ההתייעלות וצמצום כוח האדם בעיריית כרמיאל? נתונים על כך ועוד הוצגו בפני ראש העיר משה קונינסקי על-ידי מנכ"לית העירייה ד"ר שולה מנחם, גזברית העירייה ענת חנה לנקסנר, מנהלת משאבי האנוש עו"ד עינב בן יהודה וחשבת השכר אתי גרנר אילן.

בסיכום לשנת 2020 הוצגה עבודת העירייה בהקשרי הון אנושי ופרוייקטים לפיתוח כח האדם בעירייה וביניהם המצויינות הארגונית, שינוי המבנה הארגוני, איחוד יחידות האחזקה במינהל שפ"ע ותוכניות פיתוח לשנה הבאה.

במהלך השנה הובילו בעירייה תוכנית העסקה לעובדים שהוגדרו שעתיים על מנת לדאוג לתנאי העסקתם. בנוסף בוצעו הדרכות לעובדים מקבלי קהל בתחום הנגשת השירות לאנשים עם צרכים מיוחדים.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

לאחרונה אושרה תוכנית פיתוח מינהלים לדרגי מנהלי המחלקות במסגרת המצוינות ארגונית שתצא לדרך כבר בתקופה הקרובה.

בנוסף, נבדקה הצלחת תוכנית ההתייעלות וצמצום כח האדם בעירייה. לפי הנתונים שהוצגו בפני ראש העיר צומצמה מצבת כח האדם בעירייה בשנה החולפת ב-113 עובדים וסה"כ ב-162 עובדים פחות מתחילת הקדנציה. בעירייה מדגישים כי מספר העובדים כיום עומד על 940, לעומת 1102 בתחילת הקדנציה של משה קונינסקי.

יש לציין כי בפרסומים של האופוזיציה בפייסבוק מושמעת טענה הפוכה, לפיה מספר העובדים דווקא גדל בשנים האחרונות והם אף מציגים טבלה מתוך דו"ח התקציב, לפיה בשנת 2018 היו 953 עובדים בעירייה ושנת 2021 מתחילה עם 1058 עובדים.

לצד הקיטון במחלקות השונות נראה גידול בכמות המשרות בתחומי הרווחה והחינוך. לפי הנתונים נראה כי 2 משרות של מנהלי אולמות הספורט הועברו לאחריות המתנ"ס במסגרת הקמת רשות הספורט העירונית בהובלת רשת המתנ"סים.

לגבי הוצאות השכר מציינים בעירייה כי עלויות השכר מראות קיטון נומינלי. בהתאם להנחיות משרד הפנים בכל שנה יש לתקצב גידול ב״זחילת״ שכר בעקבות הסכמים במגזר הציבורי בגובה של 3 אחוז. בשנה החולפת נרשם קיטון נומינלי בגובה 5.6 אחוז, כ-8 מיליון ש״ח. זאת בעוד שבמגזר הציבורי הקיצוץ בהוצאות שכר בעקבות הקורונה היה מזערי.

ראש העיר משה קונינסקי: "מתחילת הקדנציה אנחנו מובילים תוכנית התייעלות בעירייה לצד תוכנית פיתוח של המשאב היקר לנו ביותר – העובדים. אנו מפעילים את תוכנית המצויינות הארגונית לשינוי התרבות הארגונית והמבנה הארגוני על מנת למקסם את פעילות העירייה ולתת שירות באופן יעיל המתאים לקידמה והטכנולוגיה. לצד צמצום במשרות מסויימות אנו מרחיבים משרות בחינוך וברווחה ומקימים יחידות עירוניות חדשנות כמו: אסטרטגיה, רכש, מרכז שירות לתושב, מינהלת רובעים ועוד. אני רוצה להודות לעובדי העירייה על השותפות בתהליך – אנחנו בדרך הנכונה!"

כתבה מעניינת:

המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל

בצל המלחמה: בכרמיאל ידונו איך להשתקם

שתפוהאם התעשייה הישראלית והאקדמיה ערוכות להתמודד עם משברים ואתגרים, כיצד התעשייה והאקדמיה משתפות פעולה בעת …


תגובה אחת

  1. אתם מקבלים פדבקים שלא שיכים לכם ביכלל רק עובדי קבלן בעיר הזאת מגיע להם כל הכבוד הם עובדים ביידים קמים מוקדם גשם שלג קיץ קורונה תמיד עובדים אבל עובדי הקבלן לא עובדי העיריה ממש בושה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *