Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1587550177:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 39512
        )

    [_wp_page_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [_elementor_controls_usage] => Array
        (
            [0] => a:0:{}
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | מאמן הכדורגל הכרמיאלי מלאס וגאס: יושב לילה אחרי לילה עם אקדח תשע מ"מ
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => היכנסו לראיון
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => מאמן כדורגל כרמיאלי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => מאמן הכדורגל הכרמיאלי מלאס וגאס: יושב לילה אחרי לילה עם אקדח תשע מ"מ
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אם חשבתם שהמצב בארץ קשה ונורא, תשמעו מה מספר אייל דהן, שחי כבר 18 שנים בארצות הברית: המצב מטורף, חבר טוב שלי נהרג בזמן שפרצו לביתו. לכול אחד יש נשק
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 51
        )

    [_yoast_wpseo_content_score] => Array
        (
            [0] => 30
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 3000
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 657
        )

)
אייל דהן. צילום פרטי

מאמן הכדורגל הכרמיאלי מלאס וגאס: יושב לילה אחרי לילה עם אקדח תשע מ"מ

שתפו

אם חשבתם שהמצב בארץ קשה ונורא, תשמעו מה מספר אייל דהן, שחי כבר 18 שנים בארצות הברית: המצב מטורף, חבר טוב שלי נהרג בזמן שפרצו לביתו. לכול אחד יש נשק – גם לעבריינים וגם למי שרוצה לשמור על משפחתו. וכן, הוא אפילו חושב על עלייה

מאת גיל דובריש

אייל דהן, יליד כרמיאל, חי ב-18 השנים האחרונות בארצות הברית ועושה קריירה מצליחה כמאמן כדורגל בלאס וגאס, העיר הנוצצת ביותר בעולם המערבי. הקורונה תפסה אותו, כמו גם אותנו, באמצע העשייה וקטעה בבת אחת את כול התוכניות.

אייל, בנם של שמעון דהן ז"ל ולילי, אח לאוהד ואביעד, הגיע לארצות הברית אחרי ששיחק כדורגל בהפועל כרמיאל שם שימש כקפטן הקבוצה ובהמשך עבד בעיריית כרמיאל.

בכרמיאל אייל דהן שיחק כדורגל בהפועל כרמיאל, ‏ושימש גם קפטן הקבוצה, עבד ‏בעיריית כרמיאל.

"‏כמו כולם התחלתי לעבוד בעגלות ולמכור קוסמטיקה וכריות חימום, ‏לאט לאט יצא לי להכיר אנשים ואז בדקתי אופציות אחרות" מספר אייל. "‏בשלב מאוחר יותר פתחתי עסק בבוסטון של עגלות. ‏וגם יצא לי לשחק כדורגל באולמות בדאלאס, שם התחיל האהבה הגדולה לאימון כדורגל".

אחרי שהכיר את אשתו דבי, קיבל אייל החלטה לעבור ללאס ווגאס ולאמן כדורגל. ‏"התחלתי כמאמן רגיל, קבוצה אחת בגילאי 14. ‏כמובן שעשיתי את כל הקורסים הדרושים בארצות הברית על מנת לאמן ברמות הבכירות, אני פריק מאוד גדול של פסיכולוגיה בספורט, אימונים, ועוד… ‏אני יושב באינטרנט לפחות שלוש ארבע שעות ביום, ‏רק בשביל הכדורגל".

ילדי מועדון הכדורגל של אייל במחנה אימונים. צילום באדיבות אייל דהן

אחרי שנתיים, קיבל דהן הצעה להיות מנהל טכני במועדון מתחרה: "כמובן שזה כבר עבודה יותר רצינית בה אתה אחראי על מאמנים, ילדים, תוכניות עבודה, ‏שיטת משחק, ועוד. ‏אחרי מספר שנים של הצלחה, ‏שבו זכיתי אולי בכל תואר אפשרי, ‏כתבות וראיונות בטלוויזיה, ‏פגישות עם ראש העיר של לאס וגאס ועוד, ‏החלטתי לפתוח מועדון כדורגל משלי בשיתוף עם מועדון אתלטיקו מדריד בספרד. כבר שבעה חודשים שאני עוסק בזה, ‏פרוייקט מטורף שבו אני משמש גם איש עסקים וגם מאמן, ‏עוזר לילדים להגיע לרמות הכי גבוהות שאפשר. אנחנו המועדון היחידי בלאס וגאס ששולח ילדים לספרד להתאמן ברמות הכי גבוהות שיש. ‏אני מרגיש שאני יכול לתת לילדים האלה הזדמנות, תקרא לזה הגשמת חלום, לשחק ברמות הגבוהות ביותר". ‏

ואז הגיעה מגפת הקורונה ושיתקה את העולם. גם את לאס וגאס, העיר המלאה בבתי קזינו, במלונות מפוארים, במסעדות וברכבים הכי יוקרתיים הפכה בבת אחת לעיר רפאים.

"‏‏אני גר באיזור מאוד מאוד יוקרתי, הבתים פה נמכרים בהמון כסף. המצב כאן מפחיד. ‏מצאתי את עצמי יושב לילה אחרי לילה עם אקדח תשע מ"מ לידי" מגלה אייל.

למה אתה זקוק לנשק צמוד?

"כי ‏המצב מטורף…‏ ‏יותר מ-70,000 נשקים נמכרו בלאס וגאס בחודש אחד. ‏עכשיו אתה לא יודע איזה אנשים קונים את הנשקים האלה – ‏סוחרי סמים, ‏עבריינים או ‏סתם אנשים רגילים כמוני שרוצים להגן על המשפחה שלהם. ‏זה לא פשוט כשאתה מקבל כמעט כול לילה התראה בטלפון על פריצה בבית כזה או אחר בשכונה שלך. ‏יש לי חבר טוב מאוד שלצערי הרב נהרג בגלל שפרצו לביתו, ‏המצב לא פשוט בכלל מהבחינה הזאת".

תאר לי קצת על התחושות של האנשים בלאס וגאס, מה הלך הרוח?

‏אייל במחנה קיץ של הליגה הספרדית בלאס וגאס, ביחד ‏עם מאמנים וחברים קרובים מברצלונה, אתלטיקו מדריד וריאל מדריד. צילום באדיבות אייל דהן

"‏לאס וגאס אף פעם לא הייתה משותקת, גם לא כשהיה פיגוע נוראי. זו העיר הכי מטורפת בעולם, ‏כל המפורסמים מגיעים לפה כדי להופיע, מגיעים לכאן תיירים מכול העולם ומקבלים שואו של פעם בחיים. בתקופה האחרונה ‏אני משוחח בטלפון עם כל כך הרבה אנשים, למשל הורים לילדים במועדון שאני מנהל שאיבדו את מקור הפרנסה שלהם, וזה פשוט שובר לך את הלב. ‏אני מתפלל בימים אלה שבאמת ובעזרת השם הקדוש ברוך הוא יעזור למדינת ישראל ולכול העולם ובעזרת השם כול מי שנפגע מהמצב הנוראי הזה יצליח להתאושש. ‏הלוואי ובקרוב כולם יוכלו לחזור לשגרה, ‏אבל אין לי צל של ספק ‏שזה לא יחזור להיות כמו שהיה פעם, בטח לא במשך השנים הקרובות".

‏לסיום רוצה אייל לגלות משהו ישר מהלב: "חשבתי ‏לעשות עלייה לישראל. חברים ומשפחה אלה הדברים הכי חשובים שיש בחיים. ‏אבל את האמת שאני לא כל כך סגור על עצמי בגלל השאלה – מה בדיוק אני אעשה בדיוק בארץ. ‏זו לא החלטה פשוטה, כי בכל אופן בניתי פה קריירה בעבודה קשה קשרים והרבה הרבה אמונה עצמית. יהיה קשה לעזוב…"

כתבה מעניינת:

רוני קריבוי אחרי חזרתו מהשבי ביחד עם ההורים. צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

10 ימים לשובו של רוני מהשבי: "נולדתי מחדש, יש לי שני ימי הולדת"

שתפושבוע וחצי חלף מאז השחרור המרגש של רוני קריבוי מכרמיאל, שהיה חטוף במשך 51 ימים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *