משה קונינסקי עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן צילום דוברות עיריית כרמיאל
משה קונינסקי עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן. צילום דוברות עיריית כרמיאל

הממשלה כשלה בתוכנית החומש של הצפון, קונינסקי דורש את הכסף

שתפו

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הציג בפני ראשי רשויות מהצפון דו״ח חריף ושלילי על הבטחות הממשלה שלא מומשו. ראש העיר כרמיאל: להכין תוכנית חדשה ולדרוש את כל הכספים שלא הגיעו

מערכת פורטל זהר.נט

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן וצוותי משרדו סיירו בשבוע שעבר בגליל ונפגש עם ראשי רשויות מקומיות ואזוריות, בהם ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי, שמעון לנקרי מעכו, משה דוידוביץ ממטה אשר, ארקדי פומרנץ ממעלות תרשיחא, אייל שמואלי מכפר ורדים ועוד. בין השאר המבקר סייר בפארק ההייטק בר-לב, על כביש עכו-כרמיאל.

בפגישה עם ראשי הרשויות העלה מתניהו אנגלמן את הדו"ח שפירסם בנושא כשלון תוכנית החומש של הצפון. במסגרת התוכנית שהחלה בשנת 2017 הבטיחה הממשלה להעביר עשרות מיליארדי שקלים לטובת רשויות בצפון – אך מרבית הכספים כלל לא הגיעו ליעדם.

מדו"ח מבקר המדינה, עולה כי התוכנית הרב-שנתית הייתה בסך הכל תצרף של תכניות קיימות ופתרונות סיוע נקודתיים ולא היוותה בשורה חדשה לגליל מלכתחילה. כמו כן התחוור בדיעבד כי הצעדים שננקטו להעדפת מחוז הצפון לא תרמו לשינוי של ממש בתחומי החיים הרלוונטיים.

בדו״ח נטען כי, ״מאז שנתקבלה החלטת הממשלה לא חל שיפור מהותי בפערים בין מחוז הצפון לבין יתר המחוזות ומצבו של מחוז הצפון נותר ירוד במרבית המדדים שנבחנו״.

בהתאם לממצאי הדו"ח נקבע כי, ״צריך לערוך בחינה מחודשת של מצב מחוז הצפון יחסית ליתר המחוזות ואת אפקיטיביות הפעילויות שנכללו בהחלטת הממשלה, לקדם תוכנית המשכית לזו שנקבעה בהחלטה 2262 לצורך צמצום פערים בין מחוז הצפון ליתר המחוזות. מומלץ שהתוכנית תתבסס על עבודת מטה תוך שיתוף גורמים משפיעים במחוז הצפון וכי התכנית תלווה ביעדים ומדדים ותשלב מנגנון בקרה על יישומה״.

לנוכח הממצאים, אמר ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי: ״יש בכוונתנו לדרוש את יישום הדו"ח, והכנת תכנית חדשה לצפון ולדרוש את קבלת כל הכספים שלא הגיעו לצפון בכלל ולכרמיאל בפרט״.

קונינסקי קיים בנוסף שיחה עם אנשי צוות הביקורת במחוז והודה להם על קידום פניותיו לקידום נושאים הקשורים לכרמיאל.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *