Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1701078403:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52671
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 242
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => רוני קריבוי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => הסיפור הבלתי ייאמן של רוני קריבוי: נחטף, ברח ונתפס שוב
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => קריבוי (25) ששוחרר משבי החמאס בעזה, הצליח בימים הראשונים בשבי לחמוק ולהימלט מחוטפיו, התקרב לגבול עם ישראל - אך נתפס והוחזר לשבי
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | הסיפור הבלתי ייאמן של רוני קריבוי: נחטף, ברח ונתפס שוב
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1995
        )

)
רוני קריבוי אחרי חזרתו מהשבי ביחד עם ההורים. צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
רוני קריבוי בצילום ראשון עם הוריו אחרי חזרתו מהשבי. צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הסיפור הבלתי ייאמן של רוני קריבוי: נחטף, ברח ונתפס שוב

שתפו

קריבוי (25) ששוחרר משבי החמאס בעזה, הצליח בימים הראשונים בשבי לחמוק ולהימלט מחוטפיו, התקרב לגבול עם ישראל – אך נתפס והוחזר לשבי. במשפחה מודים לגיורא צ'שקין ולאלון אזולאי: "בזכותם שניהם רוני חזר הביתה"

מאת גיל דובריש

אמש (יום א', 26.11.2023) היה ללא ספק היום המאושר הראשון בכרמיאל מאז פרצה המלחמה, כאשר תושב העיר, רוני קריבוי חזר הביתה אחרי 51 ימים בשבי החמאס. כמובן שלא נשכח את שאר החטופים הישראלים ולא נוותר עד שיחזרו כולם הביתה לשלום.

כעת אפשר לפרסם פרטים ראשונים ממה שקרה לרוני – מרגע החטיפה ועד לשחרורו הדרמטי בהנחייתו הישירה של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. הסיפור המדהים באמת: רוני הצליח לחמוק מחוטפיו בתוך עזה – אך נתפס לבסוף והוחזר לשבי.

נתחיל מהסוף: כבר אתמול בשעות הערב נפגש רוני עם הוריו, מרינה ואולג והוא שוהה איתם בבית החולים תל השומר מרגע שהגיע. מצבו הבריאותי טוב ויציב, הוא אינו סובל מפציעות קשות, אם כי נזקק לטיפול ופיקוח רפואי.

ילנה מגיד מכרמיאל, דודתו של רוני, מספרת: רוני מרגיש בסדר, הוא מאושפז בתל השומר, יש עוד כמה דברים שצריכים טיפול, פצעים פה ושם, בעיקר ביד. היו שמועות שהוא נפצע מירי בזמן החטיפה, אך זה לא נכון. עכשיו הוא נמצא בארץ, צוחק וזה מה שחשוב".

המשפחה כולה הייתה המומה אתמול, כאשר ההורים קיבלו בשעה 17:15 שיחה מגורם רשמי שהורה להם להגיע בדחיפות לבית החולים תל השומר כי רוני עומד להשתחרר מהשבי. עד לאותו רגע למשפחה לא היה שום מושג ואף פיסת מידע על גורלו של הבן החטוף.

ועכשיו נחזור לסיפור המטורף, מההתחלה – לפי הגרסה שסיפר למשפחתו אחרי שובו ארצה: רוני היה אחראי על מערכות ההגברה במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים. ביום שישי שלפני המסיבה, הוא כבר הגיע למתחם כדי לעבוד על התקנת המערכות. בהמשך התפנה לבלות עם חברים טובים שהגיעו למסיבה. בשבת השחורה, כשהמחבלים הגיעו למקום וטבחו ללא אבחנה במבלים, הצליח רוני להימלט בריצה ביחד עם אחד מחבריו. השניים התפצלו ורוני התחבא באחד הבורות, לא הרחק מהמסיבה, וניסה להסוות את עצמו בענפי שיח. בשעה 10:30 הספיק להיות בקשר עם חברו ואמר לו שהוא שומע מחבלים מדברים לידו. כעבור עשר דקות בלבד, בסביבות 10:40 החבר התקשר שוב, והפעם ענו לו בערבית, צחקו, אמרו "רוני" וניתקו. מאותו רגע ניתק הקשר עם רוני.

לדברי ילנה, דודתו של רוני "מרגע החטיפה לא ידענו כלום, לא קיבלנו שום מידע לגבי רוני. כל המשפחה התחילה לאסוף מידע מניצולים, להרכיב פאזל ולהבין מה קרה עם רוני. ביום חמישי 12.10, חמישה ימים אחרי השבת השחורה, קיבלנו הודעה מגורמי ביטחון שככל הנראה קיימת סבירות גבוהה שרוני נחטף. אנחנו לא יודעים איך הצליחו לקבוע זאת, כי לא היו עדויות מצולמות או מידע  – עד לרגע ההודעה על השחרור".

לדברי ילנה, רוני הספיק לספר כי לאחר שנחטף הוא הוחזק בבניין מגורים מעל פני האדמה, ככל הנראה הבניין או חלק ממנו נפגע בהפגזות של צה"ל. רוני ניצל את ההזדמנות והצליח להימלט מחוטפיו! ילנה: "הוא הסתתר לבדו בעזה במשך 3-4 ימים, ניסה לחזור לארץ ואפילו הצליח להתקרב לגבול, אבל לבסוף אנשי חמאס גילו אותו ותפסו אותו בפעם השנייה. מי שמכיר את הילד הזה לא מופתע – הוא טיפוס ששורד ומסתדר בכוחות עצמו בכל מקום".

על השחרור המפתיע, מספרת ילנה: "ידענו מהתקשורת הרוסית שיש לחץ על חמאס לשחרר חטופים בעלי אזרחות רוסית, אבל עד לרגע האחרון לא חשבנו שמדובר ברוני. לכל המשפחה יש אזרחות רוסית".

ילנה מבקשת להודות לכל מי שתמך ועזר ובמיוחד לשני אנשים מכרמיאל: "כל התקופה עזרו לנו במיוחד שני אנשים – אנחנו פנינו לגיורא צ'שקין, חבר מועצת העיר מטעם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן והוא עשה עבודה מדהימה. הוא מכיר את רוני מילדות עוד מהימים שגיורא עבד עם הנוער בעיר. גיורא אירגן למשפחה שיחה עם שגריר רוסיה. וכמובן, אלון אזולאי עזר המון, אירגן פגישות עם שר החוץ וגורמים נוספים והשקיע אנרגיות רבות. בזכות שני האנשים האלה רוני חזר הביתה!"

איש העסקים אלון אזולאי שהיה מעורב במאמצי החזרתו הביתה של רוני, סיכם בהתרגשות: "בשעות אלה אנחנו שמחים ומתרגשים ביחד עם משפחת קריבוי הנהדרת! אחרי מאמצים כבירים בחמישים הימים האחרונים, ביחד עם משרד החוץ שלנו, ובשיתוף פעולה של כלל הגורמים הישראלים אל מול הממשל הרוסי, הצלחנו לחבר את המשפחה אל הגורמים הבכירים ביותר ברוסיה, על מנת להביא לתוצאה המשמחת – שחרורו של רוני והשבתו הביתה אל כרמיאל. אני רוצה להודות בראש ובראשונה למשפחה, לשר החוץ אלי כהן על עשייה חסרת תקדים עבור כלל החטופים וכן לגורמי החוץ ונציגי הממשל הרוסי שהיו מעורבים בתהליך".

רוני קריבוי בדרכו לארץ אחרי שחרורו. צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לכתבות המלאות בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *