Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1661873471:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 49829
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2022-08-30
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1191
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => חברה בע״מ עסק מורשה
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => חברה בע״מ או עסק מורשה? יתרונות וחסרונות
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => מערכת פורטל זהר.נט. יש הרבה עסקים שפועלים באמצעות ישויות של עוסק מורשה ויש הרבה עסקים שפועלים תחת ישות של חברה בע"מ
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 62
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 4
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 826
        )

)
עסקים משא ומתן צילום אילוסטרציה freepik
צילום אילוסטרציה freepik

חברה בע״מ או עסק מורשה? יתרונות וחסרונות

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

יש הרבה עסקים שפועלים באמצעות ישויות של עוסק מורשה ויש הרבה עסקים שפועלים תחת ישות של חברה בע"מ. הקמה של עסק עצמאי נותנת להם את האפשרות להם לבצע פעילות עצמאית, להפיק בעצמם את החשבוניות ואת הקבלות של העסק. אז מה ההבדלים בין שתי הישויות? חברה בע"מ או עסק מורשה? יתרונות וחסרונות. על כל זה נדבר ממש עכשיו.

למי מתאים לפתוח עוסק מורשה?

כל אדם שרוצה להיות עצמאי או להיות בעל עסק יכול לבצע פתיחת עוסק מורשה. אתם יכולים להיות מורים פרטיים לכל תחום או אפילו להיות מומחים לתיקון של מחשבים ושל טלפונים ניידים, כל מה שעליכם לעשות הוא לבצע פתיחת תיק ברשויות המס. כל בעל של עסק יכול לרשום את עצמו כעוסק מורשה בתנאי שהעסק שלו מכניס לפחות 100,491 ש״ח בשנה. נוסף על כך, יש מקצועות שחייבים לפתוח עוסק מורשה בלי שום קשר למה שהם מכניסים, כמו אדריכלים, רואי חשבון, מהנדסים וכל מי שעוסק במקצועות החופשיים.

מה ההבדלים בין חברה בע"מ לעוסק מורשה?

בזמן שעוסק מורשה הבעלים של החברה הוא זה שיהיה אחראי על כל הפעולות של החברה, על כל הרווחים וההפסדים שלה, במקרים של חברה בע”מ קיימת הפרדה משפטית מוחלטת בין הבעלים של החברה לבין העסק. כמו כן, בעת חישוב המס של עוסק מורשה בוחנים את כל ההכנסות ואת כל ההוצאות וכך בעצם מחשבים את הרווחים. עבור אותם הרווחים על העוסק מורשה לשלם מס שנקבע לפי מדרגות המס. לעומת עוסק מורשה, אצל חברה מע”מ יש הפרדה בין הרווחים של החברה לבין ההכנסות של החברה. עבור הרווחים של החברה צריך לשלם 23% מס ועבור המשכורת של העובדים צריך לשלם מס לפי למדרגות המס. כל סיפור של הנהלת חשבונות מתנהל בצורה דומה בין שני המקרים. עוסק מורשה יהיה חייב לדווח על כל העסקאות שהוא מבצע וגם חברה בע”מ תהיה צריכה לדווח.

מה היתרונות והחסרונות של עוסק מורשה?

לפתיחת עוסק מורשה יש כמה יתרונות יחד עם כמה חסרונות. היתרונות לפתיחה של עוסק מורשה הם שהוא לא מוגבל בגובה של ההכנסות השנתיות. במידה ומחזור ההכנסות שלך גדל והעסק שלך מתרחב עם הזמן, אולי כדאי לכם להתייעץ עם מישהו שמבין ואפילו לשקול להפוך את העסק לחברה. בעקבות כך שעוסק מורשה צריך לשלם מע"מ על ההכנסות שלו למדינה, יש לו את האפשרות לקבל כל מיני החזרים של מע"מ על ההוצאות השונות של העסק.

כמו כן, יש גם קצת חסרונות בלפתוח עוסק מורשה, כמו העובדה שעוסק מורשה חייב לדווח בצורה שוטפת על ההכנסות שלו לרשויות המס. הדיווח צריך להתבצע פעם בחודש או חודשיים וזאת לפי גובה ההכנסה. בשביל שהעסק יוכל לעמוד בדרישה של הרשויות לכל מה שקשור לחוקים החשבונאיים, עוסק מורשה יכול להשתמש בשירותים של ראיית חשבון ובשירותים של ניהול חשבונות. השימוש בבעלי מקצוע מייקר את התפעול של העסק מה שבטווח הארוך יכול להצטייר כחיסרון של הוצאה מכבידה.

מה היתרונות והחסרונות של חברה בע"מ?

הקמה של חברה בע"מ כוללת בתוכה מספר של יתרונות. חברה בע"מ מתפקדת כחיץ בין הרכוש העסקי לבין הרכוש הפרטי והיא בעצם מספקת הגנה לכל בעלי המניות של החברה על הרכוש הפרטי במקרה בו החברה נכנסת לקשיים. לחברה בע"מ יש יתרון של מיתוג. היא נראית ונשמעת רצינית ומשמעותית יותר מעוסק מורשה. כמו כן, אורך החיים של חברה בע"מ הוא עד שהיא מתפרקת וזה יכול לקחת חיים שלמים. בניית מוניטין יותר קלה בחברה בע"מ מאשר בניית מוניטין של אדם בודד.

לעומת זאת, לחברה בע"מ יש גם כמה חסרונות, כמו עלויות למשל. החזקה של חברה היא יותר יקרה וצריך לשלם עליה תשלום של אגרה שנתית, תשלום של ניהול הנהלת חשבונות ולשלם את עלות הדו"ח השנתי שמבוצע באמצעות רואה חשבון. נוסף על כך, כאשר יש סכסוכים בין בעלי המניות, זה יכול להיגרר לבתי משפט דבר שיכול לגרום נזק כבד לחברה. גם פירוקה של החברה יהיה תהליך ארוך, מייגע ויקר ביותר.

(תוכן שיווקי)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

מדידות

מדידות ניטור טכנולוגיות

שתפומערכת פורטל זהר.נט ניטור גיאודטי הוא שירות מדידה ייעודי הניתן על ידי מודדים מוסמכים מקצועיים, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *