צילום פריפיק
צילום פריפיק

כל מה שצריך לדעת לפני כתיבת עבודה לאקדמיה

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

אם אתן סטודנטיות שכבר סיימו מספר לא מבוטל של קורסים,  וכבר עברתם מחצית מהתואר בוודאי אתן חוששות מפני השלב הבא,  והמתקדם יותר, שבו תידרשו לכתיבת עבודה אקדמית.

בין אם מדובר בכתיבת עבודות אקדמיות כגון פרה סמינריון או בכתיבת עבודת סמינריון עצמה,  השלב הזה מעורר חשש באופן טבעי. כיצד ניתן להתכונן טוב יותר למצב זה ?

ישנם כמה דברים עיקריים שצריך לדעת לפני שמתחילים לגשת לכתיבת עבודות אקדמיות:

כתיבה מתבססת על מחקרים קודמים

למה הכוונה? האם מוכר לכן המשפט של ניוטון "עמדתי על כתפי ענקים"? כשהמדען הנודע אייזיק ניוטון קיבל מחמאות ושבחים הוא ענה בצניעות שאם הוא הצליח זה רק כי "עמד על כתפי ענקים" בכך התכוון שהוא רק הוסיף מעט על ידע שנצבר במשך מאות שנים.

כך גם בכתיבה אקדמית, רוב העבודה מתבססת על תיאוריות,  ספרים ומאמרים בנושא. מעט מאוד מהעבודה היא חידוש כלשהו או טענה שונה או מציאת ידע אחר.

בעבודה אקדמית אתן תדרשו להפגין הבנה של ידע קיים, ולהראות כי אתן מסוגלות לתמצת אותו במה שנקרא "סקירה ספרותית"  בעבודה שמהווה חידוש או הרחבה הוא חלק קטן יותר,  וממוקד הרבה יותר.

כתיבה תמיד תהיה מתוכננת היטב

לעבודה אקדמית חייב להיות מבנה מפורט ומתוכנן מראש, את המבנה הזה של העבודה מגישים כבר עם הצעה המבוססת על שאלת מחקר,  והוא חייב לקבל אישור מהמרצה.

המבנה הוא בעצם השלד של העבודה ומהווה את תכנית העבודה.  את הכתיבה מנהלים לפי תוכן העניינים והמבנה שנקבע.

כתיבה חשובים לכתיבה

ישנם כללים מסויימים לכתיבה האקדמית עצמה,  כך למשל מקובל לכתוב בפסקאות של 5-7 שורות, להמעיט בציטוטים, לנסח בצורה בהירה וללא חזרות את נושא הפסקה, להוסיף הערות שוליים לפי כללי ציטוט מסויימים ולדאוג שהכתיבה תהיה קולחת וכל פסקה תוביל באופן הגיוני לפסקה הבאה.

כתיבה מעידה על מקצועיות ושליטה

כאשר אתן כותבות עבודה אקדמית חובה עליכן להפגין את השליטה בחומר ובנושא העבודה וכן את יכולתכן האקדמית לכתיבה נאותה על פי הכללים.

למשל, אם מישהי כתבה עבודה על חייהן של חלוצות בתקופת העלייה השנייה, העבודה צריכה להסתמך על מגוון מקורות, ראשוניים ומשניים והכתיבה עצמה חייבת להיות נסמכת עליהם בצורה נרחבת.

אלו כמה עצות חשובות לכל מי שמתחילה את השלב המתקדם בתואר שלה. בהצלחה לכולם.

(תוכן מקודם)

*** Best Links

כתבה מעניינת:

מקלט במכללת בראודה צילום אגודת הסטודנטים

אגודת הסטודנטים בבראודה: למרות המלחמה, ההנהלה מתעלמת מדרישותינו

שתפוהסטודנטים טוענים: הנהלת המכללה לא מסכימה ללימודי זום למען מאות משרתי המילואים והמפונים מבתיהם, נשקלת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *