עירייה עיריית כרמיאל חיצוני לילה 2018
עיריית כרמיאל. צילום ארכיון

מדד היציבות הפיננסית: כרמיאל ירדה למקום ה-15

שתפו

נמשכת מגמת הירידה של עיריית כרמיאל במדד היציבות, מאז דירוג השיא שלה בשנת 2016. הנתונים מבוססים על הדו״חות המבוקרים של הרשויות לשנת 2018

מערכת פורטל זהר.נט

עיריית כרמיאל ירדה למקום ה-15 בדירוג היציבות הפיננסית של הרשויות המקומיות בארץ לשנת 2020. מדובר בירידה של מקום אחד לעומת שנת 2019, ובהמשך מגמת הירידה מאז שנת 2016, אז השיגה כרמיאל את דירוג השיא שלה, מקום 6.

אייל ינאי מנכל משותף CofaceBDI - צילום עודד קרני
אייל ינאי מנכ״ל משותף CofaceBDI. צילום עודד קרני

לזכות עיריית כרמיאל יאמר כי למרות הנסיגה המתמשכת בדירוג, היא שומרת על מעמדה כרשות המובילה במדד היציבות באזור הצפון. כול 15 הרשויות המקומיות שמקדימות אותה, הן מאזור המרכז למעט אחת מהדרום (אשדוד). הרשות השניה במדד מאזור הצפון היא קריית ביאליק, במקום ה-19. כמו כן כרמיאל היא אחת מתוך שתי רשויות בלבד באשכול סוציו אקונומי הנמוך מ-7 שנכללת בין 15 הרשויות המובילות. הדירוג הסוציו אקונומי של כרמיאל הוא 6 (הרשויות נמדדות לפי סולם של 1 עד 10, כאשר 10 הוא הטוב ביותר ו-1 הוא הגרוע ביותר).

דירוג היציבות הפיננסית של העיריות נערך זו השנה ה-14 ברציפות בקרב הערים הגדולות מעל 40,000 תושבים ע״י חברת המידע העסקי CofaceBdi במסגרת דירוג BdiCode. כלכלני CofaceBdi בונים את המדד על פי שקלול המדדים האינדיבידואלים של הרשויות לרבות מדדים פיננסיים, מדד יעילות, היכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות העבר מהתושבים ועסקים, בדיקת מאגר ״אורות אדומים״ של חברת CofaceBdi לאיתור רשויות עם דיווחים על הגבלות חשבון, צ׳קים חוזרים, פיגור חמור בתשלומים, התייחסות לציון הסוציו אקונומי של העיריות והמועצות בישראל ועוד. המדד מבוסס על הדו״חות המבוקרים של הרשויות המקומיות לסיכום שנת 2018.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

רובה סער אמריקאי צילום ויקיפדיה

זה המפעל הכרמיאלי שימכור למשרד הביטחון עשרות אלפי כלי נשק

שתפומשרד הביטחון מתכוון לצאת בקרוב במכרז ענק לרכישת עשרות אלפי רובים מסוג AR15, שחברת אמתן …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *