Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1687335075:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51605
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-06-20
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1647
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => טיפול זוגי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% מה עוברים הזוגות בטיפול זוגי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => בשנים האחרונות אנחנו רואים עליה במספר האנשים אשר מכירים בכך שמגיע להם ליהנות מטיפול רגשי, התפתחותי. אנחנו רואים עוד ועוד אנשים אשר מכירים בכך
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 88
        )

)
טיפול זוגי צילום להמחשה Freepik
צילום להמחשה Freepik

מה עוברים הזוגות בטיפול זוגי

שתפו

מערכת פורטל זהר.נט

בשנים האחרונות אנחנו רואים עליה במספר האנשים אשר מכירים בכך שמגיע להם ליהנות מטיפול רגשי, התפתחותי. אנחנו רואים עוד ועוד אנשים אשר מכירים בכך שלא מדובר על מה שמתאים רק לאנשים 'משוגעים', או לכאלו הסובלים מקשיים מורכבים. אלא, תהליך טיפולי מאפשר לכל אחד ללמוד עוד על עצמו ולעבור תהליך שיאפשר לו לחיות חיים מלאים ומספקים יותר. הדבר נכון לכולם אבל אם יורשה לנו, היינו שמחים להאיר לרגע את הטיפול במישור הזוגי. הרי כל שניים המחליטים על חיים משותפים, כאילו בוחרים בחירה בלתי אפשרית. הרי אנחנו מדברים על מי שמחליטים לוותר מעט על עצמם, כדי ליהנות מהשלם הגדול מסך חלקיו. מה שבתחילה פשוט לכאורה, שכן אנחנו מדברים על קיום יחסים שיש בהם אהבה, תשוקה וחברות עמוקה, הופך לאורך השנים לאתגר משמעותי. עם הופעתם של הילדים ולאורך האתגרים שהחיים מציבים בפנינו, בני הזוג נדרשים למצוא את הדרך להמשיך ולטפח את התא הזוגי. במאמר הבא נדבר על היתרונות של תהליך טיפול עבור בני זוג, על המטרות שלו ונעניק הצצה מתוך חדר הטיפולים עצמו.

למה כדאי ללכת לתהליך מהסוג הזה

דיברנו על כך בקצרה אבל נשמח להרחיב בעניין הזה. הרי בסופו של דבר, החיים הם אתגר לא פשוט. אנחנו נדרשים לעמוד בפני אתגרים ומטלות במקום העבודה, אנחנו נדרשים לטפל בילדים, בהורים שלנו ובכל מי שהוא לא בן או בת הזוג. מה שהתחיל בחברות עמוקה ואהבה גדולה, הופך עם הזמן לקשר שצריך לקיים משפחה על כל המשתמע מכך. כמו כל דבר אחר, אם לא נשקיע בזוגיות שלו, הרי שזו תלך ותאבד מכוחה לאורך הזמן. אם לא נמצא את הזמן לדבר ולהקשיב, לא רק שלא נדע איך להתגבר על קשיים ואתגרים אשר באים לידי ביטוי בכל קשר, גם לא נמצא את הדרך להעמיק את הקשר ולחזק אותו. התפקיד של טיפול זוגי בראש ובראשונה, זה לתת לבני הזוג את ההזדמנות לדבר האחד עם השניה. בתוך חדר הטיפולים, רחוק מהילדים ומטרדות היום, יום, בני הזוג מקבלים את הזכות להשמיע את שעל ליבם ולעבור ביחד סוג של תהליך, אשר יחזק את הקשר בניהם. אל תשכחו כי התא הזוגי מקרין על כל בני המשפחה בסופו של דבר ומשפיע מאוד על התפקוד של בני הזוג ביום, יום. מי שרוצה לחיות חיים טובים יותר צריך לתפוס יוזמה ולבחור לעבור תהליך.

איך זה נראה מבפנים

טיפול זוגי מתקיים הרבה פעמים במקום קבוע בזמן קבוע לאורך השבוע, כדי שבני הזוג יתאימו את לוח הזמנים לעבודה המשותפת. במהלך הטיפול, כל אחד מבני הזוג מקבל את הזכות להעלות את המחשבות שלו וכל מה 'שיושב על הלב', במרחב נטול שיפוטיות. התפקיד של המטפלת או המטפל, זה לשמש כמו תמונת ראי לדברים אשר עולים בשיחה. אל תשכחו כי לא מעט מהדפוסים שלנו בזוגיות ובקשרים אחרים, הם תולדה של מערכות היחסים של ההורים שלנו, של מערכות יחסים קודמות, כלומר, לעיתים, כל מה שאנחנו צריכים היא מודעות שתאפשר לכל אחד מבני הזוג להגיב אחרת באותה הסיטואציה בפעם הבאה. משום שאנחנו מדברים על תהליך ולא על טיפול יחיד, אנחנו נוכל לראות שינויים עמוקים לאורך זמן.

איך לבחור את המטפלת המתאימה לכם

ראשית, חשוב להגיד כי ישנם משתנים אותם אי אפשר בהיכרח לדעת מראש. טיפול זוגי נראה אחרת בכל פעם והרבה מהאיכות של המפגשים תלויה בכימיה בין המטופלים למטפלת. כמובן, כדאי לבחור במי שאתם יכולים להרגיש לידה בנוח, מי שמחזיקה בידע מקצועי משמעותי ומגוון, כך שיהיו לה כלים טיפוליים שונים שישפרו את העבודה המשותפת בדרכים שונות. חשוב מכל זה פשוט לצאת לדרך. כבר בשיחת ההיכרות הראשונה תכירו בכך שעשיתם את הצעד הנכון לחיזוק הקשר בניכם. אין סיבה שלא תרגישו טוב, הדרך לשם מתחילה ממש עכשיו.

(תוכן שיווקי)

***אינטרמקס

כתבה מעניינת:

חתן וכלה חתונה צילום להמחשה Freepik

מה נחשב לחתונת בוטיק?

שתפומערכת פורטל זהר.נט חתונה היא אחד האירועים הכי מרגשים בחיים, וזוגות אוהבים מחפשים כיצד לאחד …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *