הצילו, דאעש בדרך
הצילו, דאעש בדרך

מפתנו של השטן

שתפו

מסע אל מפתנו של השטן

בערוץ 1, הוקרן סרטו של העיתונאי צור שיזף, על מלחמת ההישרדות של היזידים הכורדים בסוריה, באזור הגבול בין סוריה לבין טורקיה. המזעזע בכל הכתבה המרתקת הזו, היא עדותם של שני אנשי דאע”ש שנתפסו כשבויים, אחד מספר שערף את ראשם של 17 איש בחרב. הוא מספר, שאיש הדת הוא שמחליט מה עושים עם הנשים שנתפסות, אישה שמתאסלמת יש לה סיכוי לשרוד, מי שלא – דינה אונס ומוות. שואלים אותו, למה הוא עושה את מעשה הזוועה? הוא משיב כך אומרת הדת שלנו, כך אומר השיח’ שמלווה את הכוחות, כל מי שאינו מוסלמי, הוא כופר, ודינו של כופר הוא מוות, עד שנשיג שליטה בכול העולם.

האם יש צורך להכביר מילים על דברי זוועה זו? האם לא ברור לכול, כי האסלאם הרדיקאלי הוא הסכנה הגדולה ביותר שניצבת בפני האנושות?

אני גם תמה, מדוע חכמי האסלאם והפוסקים הגדולים לא מקיימים וועידה, שבה הם מוציאים את אנשי דאע”ש ושכמותם מחוץ למחנה, הרי מי שעושה את מעשה הזוועה הללו, מכתים בצבעים שחורים משחור את האסלאם.

ועוד מספר השבוי השני, מי שתומך ומדריך את אנשי דאע”ש, אלו הטורקים והסעודים. כן סעודיה, ידידתה הקרובה של אמריקה, היא תומכת בדאע”ש, בשקט, בנחשים הללו. טורקיה, חברה בנאטו, היא שמספקת את הלוגיסטיקה ואת המודיעין. היעלה על הדעת דבר שכזה?

מצבם של היזידים הוא תמרור אזהרה לכול המיעוטים בעולם, אין על מי לסמוך, העולם רואה ושותק. מחזות הזוועה של מלחמת העולם השנייה חוזרים על עצמם, והמערב בקושי נוקף אצבע.

הקלסיקו – דת חדשה

ספרד נתונה במצב כלכלי קשה, האבטלה מגיעה ל-25%, בקרב הצעירים, האבטלה מגיעה לכ-50 אחוז. ספרד והספרדים, מוצאים נחמה בכדורגל, אנשים חיים ונושמים את המשחק כל השבוע. ההליכה למגרש, החליפה את ההליכה לכנסיה. משחק כדורגל כמו הקלסיקו בין ברצלונה לבין ריאל מדריד, הוא חוויה בלתי רגילה. ימים לפני המשחק, יש תכונה רבה בעיר.קבוצות קבוצות יושבים להם אוהדים על בקבוקי בירה, מתווכחים, דנים, ומציעים איך לשחק מול היריב הנתעב. יום המשחק הוא סיפור בפני עצמו, גדודים גדודים של אוהדים, צובעים את רחובות העיר, עטויים בצעיפים ובכובעים, שרים רוקדים ומנגנים.

שעות לפני המשחק, מאה ועשרים אלף האוהדים גודשים את המגרש, האוהדים שרים במקהלה ומנופפים בדגלים, כאשר הכרוז קורא בשמות השחקנים שעולים למגרש, יש תחושה של רעידת אדמה. כאשר מובקע שער, ההמון יוצא מכליו באטרף. רבע שעה מסיום המשחק, כל מאה ועשרים אלף האיש מתפנים באופן מופתי, ללא נפגעים, רכבות מחזירות את האוהדים לעיר. זו חוויה בלתי רגילה, יש שיאמרו זו דת ההמונים החדשה.

שבת שלום

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *