Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1690271763:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51835
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-07-25
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1738
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => גיא מרציאנו
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => מתמודד לראשות העיר: גיא מרציאנו רוצה לחולל שינוי
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אחרי 5 שנים במועצת העיר, עשה גיא מרציאנו עליית מדרגה והכריז על התמודדותו לראשות העיר. למה הוא חושב שיוכל לעשות שינוי האמיתי בעיר? ריאיון
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | מתמודד לראשות העיר: גיא מרציאנו רוצה לחולל שינוי
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => בחירות 2023
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 584
        )

)
גיא מרציאנו נוף כרמיאל צילום ארטיום ז׳יבטין
גיא מרציאנו. צילום ארטיום ז׳יבטין

מתמודד לראשות העיר: גיא מרציאנו רוצה לחולל שינוי

שתפו

אחרי 5 שנים במועצת העיר, עשה גיא מרציאנו עליית מדרגה והכריז על התמודדותו לראשות העיר. למה הוא חושב שיוכל לעשות שינוי האמיתי בעיר? ריאיון

מאת גיל דובריש

גיא מרציאנו (40) הוא המתמודד הרביעי במרוץ לראשות העיר. מדוע הוא מאמין שיוכל לבצע שינוי אמיתי בכרמיאל בצורה טובה יותר מהמתמודדים האחרים?

מרציאנו, יליד פריז שבצרפת, עלה עם המשפחה בגיל שנה, היישר לכרמיאל. הוא נשוי לשני ואב לשלושה ילדים. הוא מעולם לא עזב את כרמיאל ואומר כי הוא ״מודה כל יום על ההחלטה להישאר לגור בעיר וליד ההורים שלי״.

בצבא שירת גיא בחטיבת גולני וגם כיום הוא ממשיך להיות פעיל ולהתנדב במסגרת המילואים.

מרציאנו בעל תואר ראשון (BA) במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות, למד ראיית חשבון. בשנים האחרונות סיים לימודי קורס גזברים של רשויות מקומיות בשלטון המקומי, קורס דירקטורים באוניברסיטת חיפה, קורס מזכירי ישובים של מכללת תל חי וקורס ניהול עמותות. הוא עובד כיועץ כלכלי לרשויות מקומיות, עמותות וחברות. כמו כן הוא מרצה בבית ספר לניהול כספי של השלטון המקומי.

בקדנצייה האחרונה כיהן גיא כחבר מועצת העיר מטעם סיעת טב לכרמיאל, בראשות רותם ינאי – שפרש מהחיים הציבוריים והודיע על תמיכתו במרציאנו.

– השאלה המתבקשת היא – למה, גיא. למה להתמודד על ראשות העיר? היית 5 שנים במועצת העיר ועוד 5 שנים פעיל חברתי ודירקטור בגופים שונים, בקואליציה ובאופוזיציה. לא הספיק לך מהפוליטיקה המקומית?

״האמת שעבורי זו לא פוליטיקה מקומית, זו עשייה ציבורית, אני נציג ציבור שרואה את תפקידי במועצת העיר כשליחות אמיתית. עבדתי מאוד קשה בקדנציה האחרונה במועצת עיר. הגעתי מוכן לכל ישיבה לאחר מעבר על כל החומרים שנשלחו, העליתי הצעות לסדר יום ושאילתות שתרמו רבות לתושבי העיר כרמיאל ותיקנתי עיוותים של עשרות שנים שפגעו בעיר כרמיאל, סיירתי בשכונות וביקרתי תושבים כדי לראות את הבעיות השונות ולטפל בהן מול העירייה. לאחר שנים של פעילות ציבורית אני מגיע מוכן לתפקיד ראש העיר מבחינת ידע, ניסיון , מקצועיות ובעיקר בגרות שלא הייתה לי לפני עשור. אני יודע מה כרמיאל צריכה כדי להיות טובה יותר ויכול לסייע המון באתגרים הרבים שלפנינו, ומוכן לקחת אחריות רבה ונחוש מאוד לקדם את העיר כרמיאל״.

גיא מרציאנו בכנס ההכרזה. צילום ארטיום ז׳יבטין
גיא מרציאנו בכנס ההכרזה. צילום ארטיום ז׳יבטין

– האם היו פניות להצטרף למועמדים אחרים והאם שקלת את ההצעות?

״לאחר שהשותף שלי וחברי הטוב רותם ינאי החליט לא להתמודד שוב, היה עליי לבחון את המשך הדרך, היו פניות ממספר מתמודדים, בחנתי חיבורים לטובת העיר כרמיאל שבהם לא אני הסיפור אלא טובת העיר. החיבורים לא יצאו לפועל ממספר סיבות אבל בעיקר היות ולא ניתן לייצר אמון ושותפות בזמן כה קצר, עם רותם זו הייתה שותפות ממקום אמיתי שבה פעלנו ביחד ללא אגו, ללא חיכוכים אלא באמת מהרצון לפעול למען העיר שגדלנו והתחנכנו בה. אני מאחל בהצלחה לכל המתמודדים והמתמודדות, הם לא האויבים שלי ובטח אני לא שלהם, את כולם אני מכיר לאורך השנים ואחרי הבחירות כולנו נצטרך לעבוד ביחד למען התושבים והצלחת העיר כרמיאל.

– האם חברך ושותפך הפוליטי בעשר השנים האחרונות, רותם ינאי, היה בסוד העניינים, שיתפת אותו בהתלבטויות שלך?

״בחודשים האחרונים רותם היה שותף מלא בהתלבטויות שלי ובקבלת ההחלטות, השיחות שלנו על העיר כרמיאל לא השתנו בהיקף ומאוד איכפת לו מהעיר והתושבים. שמחתי מאוד שהוא הגיע להכרזה שלי על התמודדות לראשות עיר, התמיכה שלו בי ציבורית  והזמינות שלו עבורי בבחירות הקרובות חשובה לי , לצוות ולשותפים שלנו ולעיר כרמיאל״.

– מה הפלוס הגדול ביותר שאתה יכול להביא לכסא ראש העיר?

״אני בן העיר כרמיאל, גדלתי והתחנכתי בכרמיאל והסיבה היחידה שאני פועל עבור התושבים כבר עשור היא האהבה שלי לעיר כרמיאל ולא הפוליטיקה. אני עובד למען כל תושבי כרמיאל, זמין לכל תושבת ותושב ללא קשר אם הם הצביעו לי או לא, אם הוא חובש כיפה או ממוצא מסויים. כולם שווים וכולם מקבלים מענה לצרכים ולשירותים שהעירייה צריכה לספק להם. היתרון הגדול שלי הוא בניסיון, בידע ובהכשרה שעברתי בדרך לתפקיד הזה, הכניסה שלי לתפקיד תהיה חלקה וטבעית אחרי עשור של ניסיון מוניציפלי, תוכניות העבודה מוכנות ואני רק מחכה להגשים את החזון המקצועי שלי למען תושבי כרמיאל. אני אומנם המתמודד הכי צעיר אבל עם הכי הרבה ניסיון ציבורי ומקצועי, לקיחת האחריות וקבלת ההחלטות תהיה שונה בהנהגתי״.

גיא מציין כי ״בימים הקרובות אפרסם את החזון המקצועי שלי, תוכנית עבודה מסודרת בכל נושא במטרה להעצים את העיר כרמיאל ביחד עם השותפים שלי לדרך , הרשימה המצויינת שלי ועם עובדי עיריית כרמיאל״.

גיא מרציאנו רותם ינאי צילום ארטיום ז׳יבטין
גיא מרציאנו ורותם ינאי. צילום ארטיום ז׳יבטין

 

כתבה מעניינת:

תאונה צומת ביג כרמיאל צילום איחוד הצלה

תאונה סמוך לצומת ביג: שני צעירים נפצעו

שתפומאת גיל דובריש שני בני אדם נפצעו בתאונת דרכים שהתרחשה היום (ד') בשעות הצוהריים בכביש …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *