Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1685609028:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 51459
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 4649
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אוהד שגב
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% עכו של אוהד שגב
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => אחרי 16 שנים כמנכ״ל העירייה ובעקבות פרישתו של שמעון לנקרי, החליט אוהד שגב לרוץ לפסגה: ״הגיע תורי״. מנכ"ל עיריית חיפה וגם במגזר הפרטי
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 74
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 4
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | ריאיון מיוחד: עכו של אוהד שגב
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות עכו
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 1189
        )

)
אוהד שגב צילום יקיר ברבי
אוהד שגב. צילום יקיר ברבי

עכו של אוהד שגב

שתפו

אחרי 16 שנים כמנכ״ל העירייה ובעקבות פרישתו של שמעון לנקרי, החליט אוהד שגב לרוץ לפסגה: ״הגיע תורי״ עם ניסיון עשיר מאחוריו, גם כמנכ"ל עיריית חיפה וגם במגזר הפרטי, הכריז שגב על מועמדותו לראשות העיר עכו וכבר חורש בה כל פינה שגב זוכה לתמיכה רחבה ומקווה לניצחון משמעותי: ״עכו היא עיר מורכבת, חוסר ניסיון עלול להביא לקטסטרופה שאין ממנה דרך חזרה״ ראיון מיוחד

מערכת פורטל זהר.נט

אוהד שגב, בן 52, נשוי ואב ל-4: ״נולדתי וגדלתי בעכו, אני תושב העיר כל חיי למעט תקופת לימודי כסטודנט. בעל תואר ראשון בסטטיסטיקה ותואר שני במנהל ציבורי למנהלים מאוניברסיטת חיפה. שירתי בצה"ל כמפקד ביחידה מובחרת בחיל האוויר״.

שגב כיהן בעבר כיו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה, כמנהל רשת הסניפים בחברת אתגר כוח אדם וסיעוד, כמנכ"ל עיריית חיפה וכמנכ"ל עיריית עכו במשך 16 שנים, בין השנים 2004-2020. כיום הוא מכהן כמנכ"ל חברת Circon global העוסקת בקידום טכנולוגיות ישראליות לפרויקטים לאומיים במרוקו בתחומי המים, החקלאות, הביטחון והתיירות.

אוהד שגב: ״במסגרת תפקידיי המגוונים ניהלתי אלפי עובדים ותקציבי ענק של מיליארדי שקלים. במהלך תפקידיי צברתי גם ניסיון רב בעבודה מול משרדי הממשלה השונים, עם שרים, מנכ"לים ואנשי הדרג המקצועי ברוב משרדי הממשלה, כמו גם עם חברי כנסת, ראשי ועדות ושדולות רלוונטיות.

אוהד שגב בהשקת קמפיין הבחירות. צילום אושרי כהן הפקות
אוהד שגב בהשקת קמפיין הבחירות. צילום אושרי כהן הפקות

– שאלה ראשונה ומתבקשת: מדוע בחרת להתמודד לראשות העיר?

״יכולתי לשבת מהצד, זה נכון. אבל מרגע ששמעון לנקרי הודיע שאינו מתמודד עוד לראשות העיר הבנתי שהמשימה כעת מוטלת עלי ושאני חייב לקבל על עצמי את האחריות הזו ולעשות את הצעד – כנראה החשוב ביותר שלקחתי בחיים.

גדלתי בעכו ואני מחובר אליה בכל נימי נפשי, אני מכיר את העיר הזו כמו את כף היד שלי ואוהב את התושבות והתושבים שלה. במהלך השנים צברתי הרבה מאוד ניסיון מקצועי רלוונטי לתפקיד ראש העיר ובשלב קריטי זה העיר חייבת להמשיך להיות מנוהלת בידיים טובות ובעלות ניסיון רב. מכיוון שמדובר בפריפריה ובעיר מורכבת ביותר, הניסיון הוא קריטי לעתיד העיר עכו ולתושביה. כראש העיר, אשים את תושבי עכו תמיד במקום הראשון – בכל המגזרים ובכל הקהילות. אני  – מבין את כובד האחריות שבתפקיד ובשל לו לחלוטין״.

– מה לדעתך צריך לשנות ולחזק בעכו?

בראש סדרי העדיפויות שלי נמצאת הגברת תחושת הביטחון האישי. הביטחון האישי התדרדר בכל המדינה, ובין היתר גם בעכו. חייבים לפעול ביחד עם גופי הביטחון על מנת להגביר את תחושת הביטחון האישי של כל תושבי ותושבות העיר עכו ולהמשיך להיות מגדלור של דו קיום. בנוסף, כראש העיר אדאג לפיתוחה הכלכלי והחברתי של העיר באמצעות הגדלת אזורי התעסוקה ויצירת הגירה חיובית לעיר. כמו כן חשוב לי מאוד פיתוח הקהילתיות והתרבות בעיר עכו המגוונת והמיוחדת שלנו – בהתאמה כמובן לכל מגזר ולכל קהילה״.

– עכו מתמודדת עם אתגרים שאיתם מתמודדות כל הרשויות בפריפריה. מדוע לדעתך אתה תצליח במקום שבו ראשי אחרים רבים אחרים כשלו?

״הניסיון מלמד שאחרי שראש עיר משמעותי מסיים את תפקידו, אנשים חסרי כל ניסיון רלוונטי לניהול מוניציפלי או ניהול בכלל עלולים לקחת את העיר לאחור במקום לקחת אותה קדימה ולטפל בבעיות שצריך לטפל. מרגע ששמעון לנקרי החליט שלא להתמודד הבנתי שהפעם זה תורי ואני מוכן ובשל למשימה המורכבת. למי שאכפת מהעיר עכו חייב לבחון את האלטרנטיבה ולדאוג שחלילה לא כל מה שנעשה ירד לטמיון. עכו היא עיר מאוד מורכבת וחוסר ניסיון עלול להביא למצב קטסטרופלי שאין ממנו דרך חזרה. חוסר ניסיון עלול להצית אש בתור העיר״.

– כשליש מתושבי העיר הם ערבים, האם יש לך תוכניות ייחודיות לאוכלוסייה זו?

״החברה הערבית בעיר היא חלק אינטגרלי מאוכלוסיית העיר עכו. אני מתכוון לחזק תוכניות שמלמדות ומחזקות את כל תושבי העיר ונותנות לכל צד להכיר את הצד השני. הכל נמצא בחינוך! העניין החשוב ביותר הוא להסביר שחיים פה ביחד ובכבוד של אוכלוסייה אחת לאחרת, זו הדרך היחידה לחיים מוצלחים, משגשגים ובטוחים  לכולנו. אנו דוגלים ב"חיה ותן לחיות". לכל קהילה יש את האוטונומיה שלה והאפשרות לחיות בכבוד ועל פי דרכה״.

– מה התגובות שקיבלת עד עכשיו מהרחוב, איזו תגובה למשל ריגשה אותך במיוחד?

״אני מקבל הרבה מאוד תגובות חיוביות ולשמחתי תמיכה כמעט מקיר לקיר. רוב התושבים בעכו מבינים את גודל השעה. לנהל עיר – בכלל במדינת ישראל –  ועיר מעורבת עוד יותר, זו משימה מאוד מאוד מורכבת. בני כל הקהילות בעיר הביעו את תמיכתן בפומבי. התמיכה הזו מחממת את הלב ואני באמת מודה לכולם״.

>> עכואים, היכנסו לכתבות נוספות

כתבה מעניינת:

נמלת אש צילום Plegadis ויקיפדיה

נעקצתם? תכירו את הזן הפולש… שלא כדאי להכיר

שתפונמלת האש הקטנה משתלטת על השטח והאזרחים אובדי עצות. היא כמעט בלתי נראית, אבל גורמת …


2 תגובות

  1. הנוקם

    כרגיל שגב והבטחות השווא אתה לא מתאים לא התאמת ב-16 שנה כמנכ״ל אז כראש עיר אתה חושב שאתה מתאים אנשים בעכו לא סובלים אותך רק עמיחי בן שלוש

  2. גבוש הזמר של עכו

    אוהד אתמול היפסדתה לעמיחי חבל אני אוהב אותך לא נורא פעם הבאה אתה תנצח אוהד אני לא יודע מתי ניפגש שוב אם ניפגש שוב אז אני ישמח ליפגש איתך שוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *