Array
(
    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 1
        )

    [slide_template] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [post_views_count] => Array
        (
            [0] => 2372
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => פרידה מאסי דיין
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => פרידה מאסי דיין - שירלי גורן איש שנוי במחלוקת אם יורשה לי לומר. יש את אילו שביזו אותו וטענו כי אינו אלא מסומם, איש בוהמה מצפון תל אביב שירד מנכסיו הכלכליים
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 82
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 451
        )

    [essb_cached_image] => Array
        (
            [0] => https://zhk.wpengine.com/wp-content/uploads/2014/05/250px-Assi_Dayan.jpg
        )

    [rank_math_description] => Array
        (
            [0] => פרידה מאסי דיין - שירלי גורן איש שנוי במחלוקת אם יורשה לי לומר. יש את אילו שביזו אותו וטענו כי אינו אלא מסומם, איש בוהמה מצפון תל אביב שירד מנכסיו הכלכליים
        )

    [rank_math_focus_keyword] => Array
        (
            [0] => פרידה מאסי דיין
        )

    [rank_math_robots] => Array
        (
            [0] => a:1:{i:0;s:0:"";}
        )

)
איש שנוי במחלוקת אם יורשה לי לומר. יש את אילו שביזו אותו וטענו כי אינו אלא מסומם, איש בוהמה מצפון תל אביב שירד מנכסיו הכלכליים והנפשיים ונותר עירום בכל מובן שהוא ולולא ייחוסו המכובד לא היה מקבל כותרת אחת אפילו בתקשורת.

פרידה מאסי דיין

שתפו

התכוונתי לכתוב משהו אחר הפעם אבל כשפתחתי את מדורי החדשות הבוקר וקראתי על מותו של האחד והיחיד אסי דיין, היה לי די ברור שאני עומדת לכתוב עליו כמה מילים עת לכתו. אבידה כזו לעולם הקולנוע והתרבות הישראלית אינה דבר של מה בכך. אסי דיין, כדי לסבר את האוזן היה במאי, תסריטאי, שחקן, סופר, פזמונאי, עיתונאי ופובליציסט ישראלי. בנו של השר והרמטכ”ל לשעבר משה דיין ושל רות דיין. מאז סוף שנות השישים, נחשב לאחד מאנשי הקולנוע הישראלים החשובים ביותר וכן לאחד מהשחקנים הבולטים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל. יליד נהלל. בן 68 במותו. השאיר אחריו 4 ילדים מ-4 נשים שונות. אסי הוא אח ליעל דיין הפוליטיקאית ולאודי דיין. בן דודו מצד אביו הוא המשורר יהונתן גפן אביו של הזמר והיוצר אביב גפן. קרובת משפחה נוספת שלו היא העיתונאית המחוננת אילנה דיין. אני זוכרת את אסי בסרטים שביים “החיים ע”פ אגפא”, “גבעת חלפון אינה עונה” ו”שלאגר”. זוכרת אותו אף טוב יותר כשחקן בתפקיד המטפל בסדרה המרתקת (אותי לפחות) “בטיפול”.

איש שנוי במחלוקת אם יורשה לי לומר. יש את אילו שביזו אותו וטענו כי אינו אלא מסומם, איש בוהמה מצפון תל אביב שירד מנכסיו הכלכליים והנפשיים ונותר עירום בכל מובן שהוא ולולא ייחוסו המכובד לא היה מקבל כותרת אחת אפילו בתקשורת. יש את אילו מנגד וחושבת שרבים הם יותר ואני נמנית עליהם שחושבים כי אסי היה גאון תרבותי, מחונן, איש אשכולות רב כישורים שהלך כל חייו על הקצה ותרם רבות לתרבות הישראלית, היה ישר וישיר עד כאב והותיר אחריו החל מהבוקר מורשת עצומה של תרבות, אבני דרך וזכרונות.

באחד מהראיונות הרבים בהם הופיע אסי אמר כי הסרט “גבעת חלפון אינה עונה” הוא סרט שתפס יותר בתרבות הישראלית מאשר הסרט האינטילגנטי “שלאגר” כיוון שלדבריו הקהל הישראלי הינו מטומטם, רשע ושחצן ואינו אינטילגנטי כלל. זו בדיוק דוגמא לישירות יורת החיצים של אסי ולחוסר הצביעות שבו. אמר מה שחשב, ירה מה שיש בקנה, הצליף במה שניתן להצליף ללא רבב וללא צנזורה כלל. מתבקש שיהיו לאדם שכזה שונאים ומקטרגים כמו גם מעריצים וסוגדים. 2 קצוות בישות אחת !
ולי כרגע אם לומר את האמת כואב מאד בעיקר על אישה אחת העונה לשם רות דיין, בת 95, שאיבדה את התינוק שלה כדבריה….
יהי זכרך ברוך אסי!

כתבה מעניינת:

שתיין צילום אילוסטרציה: Pixabay

קמצן, מתלהב או חבר אמת: איזה סוג של שתיין אתה?

שתפוכמו חבר אמת, אלכוהול תמיד נמצא שם: כשעצוב, כששמח, במסיבה הכי שווה ובאירוע המרגש ביותר. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *