Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1626705192:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 39245
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 244
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | קונינסקי מתנגד להעלאת תעריפי הארנונה כחלק מחוק ההסדרים
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => חדשות כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => ארנונה בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => קונינסקי מתנגד להעלאת תעריפי הארנונה כחלק מחוק ההסדרים
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => ראש העיר כרמיאל ששלח יחד עם כ-150 ראשי רשויות מכתב חריף לראש הממשלה ושר האוצר: נגד העלאת מחירי הארנונה מעבר להצמדה האוטומטית
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 51
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 250
        )

)
משה קונינסקי. צילום אייל מן

קונינסקי מתנגד להעלאת תעריפי הארנונה כחלק מחוק ההסדרים

שתפו

ראש העיר כרמיאל ששלח יחד עם כ-150 ראשי רשויות מכתב חריף לראש הממשלה ושר האוצר: נגד העלאת מחירי הארנונה מעבר להצמדה האוטומטית

מאת גיל דובריש

כ-150 ראשי רשויות מקומיות והם ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי חתמו על מכתב התנגדות חריף כנגד העלאת תעריפי הארנונה ברשויות המקומיות לבתי מגורים כחלק מחוק ההסדרים. זאת לדבריהם על רקע כוונת משרד האוצר לעלות את התעריפים ב 15% מעבר להצמדה הקבועה בחוק – "לטייס האוטומטי", העלאה שהם מתנגדים לה.

ב-2022 צפויה הארנונה להתייקר בשיעור 1.92% בהתאם לטייס האוטומטי, הצמדה שמבוצעת מדי שנה בהנחיית משרד הפנים לפי נוסחה המשקללת את מדד השכר הציבורי ומדד המחירים לצרכן. לפי ראש הרשויות, הממשלה רוצה להוסיף על ההצמדה האוטומטית התייקרות נוספת בארנונה בשיעור 15%, כלומר להביא את ההתייקרות בתשלום המיסים ל-2.2% בשנה הבאה.

ראשי הרשויות שיגרו מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר האוצר אביגדור ליברמן, שבו ציינו: "קיבלנו באכזבה גדולה את הצעת משרד האוצר בנושא, אשר נועדה לכאורה, להביא להפחתה או לבלימה של מחירי הדיור המאמירים, באמצעות צמצום הפער בין תעריפי הארנונה לעסקים לתעריפי הארנונה למגורים. הצעתכם, אמורה לשיטתכם, לייצר לרשויות המקומיות ולעומדים בראשן, כדאיות כלכלית לקידום תכניות בנייה למגורים – הגדלת היצע הדירות – וירידת מחירים".

ראשי הרשויות ובהם ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי, הדגישו: "לא נכביר במילים בשלב זה, על הפגמים הרבים אשר נפלו בהצעה אשר עתידה להביא לחיסרון כיס משמעותי לרשויות המקומיות, אך נאמר כי אין בה משום טריגר כלשהו ליצירת שינוי בשוק הדיור. בהצעה זו, טמון ניסיון כושל לכפר על כל טעויותיהן של ממשלות ישראל לדורותיהן, ברמת ההשקעה הנמוכה בתשתיות ובמוסדות ציבור, בתת תקצוב של רשויות מקומיות עבור שירותים ממלכתיים, בהעמסת מטלות ציבוריות על כתפי הרשויות המקומיות ללא מקורות מימון, בקיצוצים לאורך שנים במענקי איזון ובהעברות ממשלתיות, ועוד עוולות שונות ומגונות".

בנוסף, נכתב במכתב לראש הממשלה ולשר האוצר: ״ההצעה שהונחה לפנינו, מבקשת להעלות את נטל המס המוניציפלי על מעמד הביניים הקורס ממילא, ולהיטיב עם בעלי ההון. חמור מכך, אין בו משום בשורה, לא לרוכשי הדירות, ולבטח לא לרשויות המקומיות. על ממשלת ישראל לייצר מערכת תקצוב נכונה של כל התשתיות הדרושות לרשויות המקומיות לצורך אספקת שירותים נאותים, לצד תקציבים שוטפים ראויים, אשר יבטיחו אספקת רמת שירותים הולמת ע"י כלל הרשויות המקומיות, ואשר יפחיתו את אותו "תמריץ שלילי" לקידום דיור, עליו מצביעים אנשי משרדך".

"לסיכום", הדגישו ראשי הרשויות במכתבם לרה"מ ולשר האוצר: "אנו מתנגדים מכל וכל להצעה זו, דורשים להורידה מסדר היום, ומבקשים לקיים דיון עמנו אחת ולתמיד לצורך הסדרת התנאים הדרושים להבטחת בנייתן של מאות אלפי יחידות דיור בעשור הקרוב".

כתבה מעניינת:

עבודה היברידית מהבית ומהמשרד

שתפועבודה היברידית מגפת הקורונה שהתרחשה בארץ ובעולם לפני כמה שנים בודדות יצרה שינויים מהותיים בדפוסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *