פסולת בתל בתה כרמיאל. צילום קובי פרידמן
פסולת בתל בתה. צילום קובי פרידמן

תל בתה או תל אשפה?

שתפו

איך הפכה אחת מפינות החמד היפהפיות של העיר לאתר פסולת? לקובי פרידמן תושב העיר זה מפריע. מאוד

מאת גיל דובריש

אחת מפנינות החמד הטבעיות של העיר, שמורת תל בתה הפכה בשנים האחרונות לאתר מוזנח ומלא באשפה. לקובי פרידמן, תושב כרמיאל ותיק וצלם במקצועו, זה הפריע כל-כך עד שלפני כמה ימים הוא החליט לפרסם פוסט כועס במיוחד בעניין בקבוצת כרמיאלים מדברים בפייסבוק. ״את רוב הזמן בילדותי ביליתי בגבעה הזאת עם עוד רבים כמוני. הגבעה הייתה מלאה באוצרות טבע שהעסיקו אותנו כילדים, ותמיד ידענו להיזהר מהבורות או המערות שישנם באזור. בשנים האחרונות, הגבעה הפכה לפח הזבל של השכונה הדרומית״ הוא אומר לנו בצער. ״קבלנים שבנו בשכונה הסמוכה השליכו למקום את פסולת הבניין וסתמו את מערת המים היפהפיה, בהמשך הושלכה למקום עוד פסולת משיפוצים שנעשו בבתים ובמוסדות באזור. ועל כל זה עוד דאגו לסתום בורות באדמה לאחר שנער נפל פנימה – והרסו את בתי הגידול של בעלי החיים במקום״.

פסולת בניין בתל בתה. צילום קובי פרידמן

פרידמן טוען שלא קשה לנקות את תל בתה ולהחזיר את המקום לימיו היפים, הפיתרון שלו פשוט: הוא מציע שאחד מבתי הספר בעיר יאמץ את הגבעה הזו ותלמידים יתנדבו בזמנם הפנוי בניקיון הפסולת ותחזוקת המקום, וכך תוך כדי ניקוי תל בתה גם ילמדו ערכי טבע ונוף חשובים.

מעיריית כרמיאל נמסר בתגובה: ״עם כניסתו של ראש העיר לתפקידו בוצעו במקום עבודות לחשיפת שבילים וניקיון לצד פעילות מיפוי של רשות העתיקות. כאשר נחזור לשיגרה, האחריות תועבר לאגף הנוער העירוני לטיפול שוטף ומעקב. צר לנו כי יש כאלה הפוגעים באתר, מלכלכים אותו ויוצרים מפגעים״.

גם זה יעניין אתכם בפורטל זהר.נט:

כתבה מעניינת:

בוריס פודוקושיק צילום ארכיון

פרידה מבוריס פודוקשיק: "מר היאבקות", אגדה וחבר

שתפומה שעשה ותרם בוריס פודוקשיק למען ענף ההיאבקות בכרמיאל ובארץ, אף אחד לא עשה ואף …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *