בית / Uncategorized / שימור לקוחות- שימור להצלחה עסקית
רזי ההצלחה בעסקים-שימור לקוחות
שימור לקוחות שימור להצלחה עסקית

שימור לקוחות- שימור להצלחה עסקית

כמה פעמים שמעתם, אמרתם או אולי חשבתם על המשפט "אני כבר לא צריך להתאמץ יש לי מספיק לקוחות שנאמנים לי!"

אז אמירות כגון אלו כדאי שיעברו מהעולם ועדיף כמה שיותר מהר…!

חלק מהותי מהתפישה העסקית שלנו מצד אחד, והבנת הלקוחות מצד שני הינו ההכרה, כי כיום, כשההיצע הינו גדול ונרחב, והלקוחות שלנו חשופים לעסקים רבים שמוכרים פחות או יותר אותו דבר אנחנו חייבים לפעול בשני כיוונים מרכזיים:

  1. חשיבה ויוזמה מתמדת לאופן שבו אנו מביאים לקוחות חדשים.
  2. חשיבה ויוזמה מתמדת לדרך שבה אנו משמרים לקוחות קיימים.

היום בעידן, בו הכל ידוע ומוכר, הכל חשוף וגלוי לכולם הלקוחות שלנו דורשים יותר ומודעים למה האחרים נותנים ומציעים בדיוק כפי שהם מכירים כל אחד ואחד מאתנו בעלי העסקים!

מצב זה יצר, בניגוד לעבר,  "בעיה" של תנודתיות רבה של לקוחות בין עסקים  ו"חוסר נאמנות" לעסק מסויים. תנודתיות זו הביא להתפתחות של מחקרים בנושא שימור לקוחות קיימים והשפעת על העסק שלנו. ממחקרים שבוצעו בעולם בנושא של לקוחות חדשים מול לקוחות קיימים עולה כי עלות ההשקעה בלקוחות חדשים הינה פי 5 מעלות ההשקעה בלקוחות קיימים, ומצד שני הנזק שיגרם מעזיבת לקוח קיים ובמיוחד עקב חוסר שביעות רצון או חוסר קבלת יחס נאות הינו רב מאוד.

עפ"י מחקר PIMS בארה"ב נמצא כי גורמי הנטישה הם על-פי הגרף הבא

תמונת גרף

שימו לב!!! כי מעל 2/3 מהלקוחות נוטשים את הספק שלהם בגלל יחס אדיש מצידו. אם כך הוא הדבר הרי ברור לכולנו שהדבר הוא בידינו.

הרי כולנו, ברמה כזו או אחרת, רוצים להיות נחשקים, אהובים, מקבלי תשומת לב ועוד… אז למה שהלקוחות שלנו לא ירצו זאת גם!

שימור לקוחות אפקטיבי מביא לטיפוח נאמנות הלקוחות לעסק ולמוצריו ומונע מעבר למתחרים.

תהליך שימור הלקוחות כולל בין היתר:

–        פרסונליזציה- זיהוי מאפייניו האישיים של הלקוח (כגון מין, גיל, מקום מגורים, רצונות ועוד) על מנת לפנות אליו בצורה המתאימה לו.

–        שמירה על תקשורת עם הלקוח – מתן אפשרות ללקוח לפנות לעסק, או יצירת תקשורת תקופתית (המציגה הרחבה של המוצרים).

–        בידול ותגמול- יצירת מועדון חברים, הטבות על קניות מצטברות, הטבות "חבר מביא חבר" וכו'

–        הרחבת שירות- מתן שירות משלים ותומך (מאפשר הגדלת סל מוצרים)

לפיכך, שימור לקוחות קיימים הינו פעילות עסקית/שיווקית, והינו חלק מהאסטרטגיה העסקית שלנו וחייב להיות חלק מהתפישה השיווקית ואופן מתן השירות המעידים על יחס העסק אל לקוחותיו.

אם נפעל בצורה נכונה בנושא זה הפוטנציאל לגדול ולצמוח מבחינה עסקית הינו רב.

מאמר זה הינו כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ עסקי מלא ומקיף.

רז טישלר, יועץ עסקי

מנכ"ל רזי ההצלחה בעסקים

שתפו

כתבה מעניינת:

שבלולי קינמון ושקדים מאת אלפרו צילום יחצ חול (1)

שבלולי קינמון ושקדים

חג ט"ו בשבט בפתח ואין זמן יותר מתאים מזה למאפה מתוק וריחני של שבלולי קינמון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

SHOP NOW
close-link