דבי שפריר קרת. צילום עצמי
דבי שפריר קרת. צילום עצמי

הסופרת דבי שפריר קרת: ״אני חרמנית חוויות״

שתפו

בגיל 70 ומשהו החליטה דבי שפריר קרת משכניה, אמא ל-3 בנות וסבתא ל-7 נכדים, לצאת למסע קרוואנים בדרום אמריקה ביחד עם בן זוגה. עכשיו היא מפרסמת ספר חדש

מערכת פורטל זהר.נט

מה גורם לאישה בת 70 ומשהו לצאת למסע קרוואנים מטורף של שנה בדרום אמריקה? אם תשאלו את דבי שפריר קרת בת ה-73 משכניה שבמשגב, אמא לשלוש בנות וסבתא לשבעה נכדים, היא תגיד שזו הייתה הגשמת חלום, מעין טיול אחרי צבא בגיל השלישי. את המסע הזה עשתה במשך שנה שלמה ביחד עם בן זוגה שייקה שפריר ואילולא הקורונה, היו השניים ממשיכים במסע הזה, אולי אפילו עד עצם היום הזה.

״אנחנו עורכים בחיים מסעות שונים: מסעות פיזיים ומסעות רוחניים. אני, מסתבר, הרפתקנית. במילים של ידיד ׳חרמנית חוויות׳. אני מאמינה ששינויים בחיים מתדלקים את הנשמה״ מספרת דבי, שבימי שגרה היא מנחה בשילוב אמנויות וציירת״ מספרת דבי.

״שייקה שפריר, בן-זוגי לחיים, ואני נפגשנו בחלום משותף: מסע ממושך בעולם. אנחנו שנינו מבינים שבאופן מקרי נולדנו במקום מסוים ובתקופה מסוימת ושואפים להכיר אפשרויות חיים שונות. רכשנו קרוואן וטיילנו בדרום אמריקה. בתום שנה בדיוק חזרנו לקפיצה לארץ בכדי לראות את המשפחה הרחבה שלנו ובכדי להצביע בבחירות… נתקענו כאן בגלל הקורונה. אחרי המסע התחלנו להרצות על ההרפתקה שלנו, שאנחנו מכנים טיול אחרי צבא בגיל 70 פלוס".

שפריר קרת מספרת כי ״המסע הממושך הזה איפשר שלווה והכרות מעמיקה עם עצמי. הוא היה למעשה מסע רוחני-נפשי. הנאה צרופה״. במהלך הטיול היא תיחזקה וניהלה דף פייסבוק בשם ׳לסבתא יש גלגלים׳, שם העלתה עדכונים מהמסע, תמונות והגיגים.

דבי ושייקה במסע הקרוואנים בדרום אמריקה. צילום פרטי
דבי ושייקה במסע הקרוואנים בדרום אמריקה. צילום פרטי

השניים חזרו ארצה להפסקה קצרה כדי להצביע בבחירות הקודמות בתחילת 2020, אבל אז הגיעה הקורונה ועצרה את הכל. השמיים נסגרו בבת אחת ודבי ושייקה נתקעו בארץ ולא הצליחו לחזור למסע הקרוואנים שלהם. דבי החליטה לעשות מהלימון לימונדה ולנצל את הזמן לכתוב ספר.

״בזמן הקורונה המשכתי את המסע שלי, אלא שהפעם המסע היה מחשבתי-רוחני-נפשי בלבד. לא היה מאיץ חיצוני. צללתי לתוך עצמי ואל סיפור החיים של אמא שלי, שכבות שקופות. זה ספר על התבגרות, אהבה, נטישה, הנע בין גילויים משפחתיים מסעירים לימים האפלים בצל מלחמת העולם השניה״ היא אומרת.

עלילת הספר עוסקת בשפרה, המבינה לראשונה כבר בגיל 6 לראשונה שאמהּ מסתירה סוד גדול. ככל שהיא מתבגרת הסוד מורגש היטב בין המילים ובלעדיהן ומתחיל לגבות את מחיר הסירוב לחשיפתו. המחשבה על הסוד אינה מרפה ממנה והיא יוצאת למסע לחשיפתו.

היכנסו לסיפורים אישיים מרתקים נוספים:

לדברי דבי, מדובר על ספר אישי מאוד, עם אלמנטים אוטוביוגרפיים: ״תמצית הסיפור האמיתי שלי היא שלאמא שלי לא הייתה משפחה, היא ננטשה על-ידי אִמהּ והושמה בבית יתומים נוצרי. אמי לא הסכימה לדבר על כך. היא נשאה כעס תהומי. בגיל 17 יצאתי למסע חיפושים לאחר שקיבלתי את אישורה. בעמל רב מצאתי ׳סימני דרך׳ לפתרון התעלומה של הסבתא העלומה שלי. הוספתי הרבה דמיון ומניעים ובניתי ספר״.

השבוע בישרה לנו שפריר קרת כי גיוס ההמונים שפתחה בהדסטארט במטרה לגייס את הכסף הדרוש להוצאת הספר עמד בציפיות והסתיים בהצלחה. כעת נותר רק ליהנות מהספר החדש שלה שיראה אור בקרוב, ומי יודע… אולי נראה אותה בעתיד הלא רחוק ממשיכה לסיבוב שני במסע הקרוואנים עם בן זוגה.

דבי ושייקה במסע הקרוואנים בדרום אמריקה. צילום פרטי
דבי ושייקה במסע הקרוואנים בדרום אמריקה. צילום פרטי

כתבה מעניינת:

מקלט במכללת בראודה צילום אגודת הסטודנטים

אגודת הסטודנטים בבראודה: למרות המלחמה, ההנהלה מתעלמת מדרישותינו

שתפוהסטודנטים טוענים: הנהלת המכללה לא מסכימה ללימודי זום למען מאות משרתי המילואים והמפונים מבתיהם, נשקלת …


2 תגובות

  1. איזו מדהימה. מאחלת לעצמי להיות בדיוק כמוה

    • דבי שפריר קרת

      דנה, אשמח לשוחח איתך. טלפני אליי 0503998030
      להשתמע, דבי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *