טניה מזרסקי חברת כנסת
טניה מזרסקי. צילום: פורטל זהר.נט

מזל טוב, מזרסקי!

שתפו

היסטוריה בכרמיאל: אם לא יקרה משהו חריג במיוחד ב-48 השעות הקרובות, תיכנס ממלאת מקום ראש העיר וסגניתו טניה מזרסקי לכנסת בזכות החוק הנורבגי. בראיון מיוחד היא נפרדת מעיריית כרמיאל אבל לא מכרמיאל עצמה: אמשיך לחיות כאן, אדאג לאינטרסים של העיר

מערכת פורטל זהר.נט

ביום רביעי, אם לא יקרה משהו חריג ודרמטי, תהיה לכרמיאל חברת כנסת, בפעם הראשונה בהיסטוריה. ממלאת מקום ראש העיר וסגניתו טניה מזרסקי (44) קיבלה הבוקר (יום שני, 14.6.2021) שיחת טלפון מזכירות מפלגת יש עתיד והתבשרה כי היא אמורה להתמנות לחברת כנסת בזכות החוק הנורבגי – שמאפשר לשר בממשלה להתפטר מהכנסת ולהכניס במקומו חבר כנסת חדש מאותה הרשימה.

״אני כבר 5 חודשים על מזוודות״ מספרת טניה מזרסקי בהתרגשות בראיון מיוחד לעיתון זהר הצפון ולפורטל זהר.נט. ״קיבלתי הצעה להצטרף לרשימה וזה כבוד גדול עבורי. התייעצתי עם ראש העיר משה קונינסקי האם לקבל את ההצעה, רציתי שיעזור לי להחליט בשיתוף פעולה מלא, שזה לא ייראה חלילה שבגדתי ועזבתי את כולם באמצע הקדנציה. קיבלתי את ברכתו לצאת לדרך. שובצתי במקום ה-18 ברשימת יש עתיד בבחירות, בסופו של דבר קיבלנו 17 מנדטים ומאז אני נמצאת במצב של חוסר ודאות, תוהה האם בסופו של דבר אכנס לכנסת או שלא״.

– את מתרגשת לקראת כניסתך לכנסת?
״אתה יודע מתי באמת התרגשתי? לפני שבועיים בערך הייתה לי שיחה עם משה קונינסקי ופשוט רציתי לבכות. אני לא רוצה לעזוב את מה שבנינו פה, מאוד אוהבת את התפקיד שלי אבל מצד שני יש לי כל כך הרבה לתרום בכנסת. כשהגיע הזמן להחליט האם להצטרף לכנסת ולעזוב את עיריית כרמיאל או להישאר פה ולהמשיך בעבודה, הרגשתי כאב פיזי, נקרעתי מבפנים. אני מאוד מסורה ונאמנה לתושבי כרמיאל ונמצאת במסגרת התפקיד במגע אישי יום-יומי עם התושבים. כמובן שכחברת כנסת אפתח כאן לשכה פרלמנטרית, אבל המגע האישי עם התושבים כבר לא יהיה אותו הדבר. מרכז החיים שלי כאן: המשפחה שלי, הילד, ההורים, בן הזוג, הכלבים שלי. אם אני עוזבת עליי להתפטר ולהניח בצד את כל הפרויקטים שהתחלנו בהם, ואנחנו רק באמצע העשיה, עוד לא הספקתי לסיים את המשימות. היה חשוב לי להתייעץ עם משה קונינסקי ולשאול מה דעתו, אנחנו שותפים לדרך, החלטתי ללכת איתו יד ביד ולעזוב באמצע זה לא צעד פשוט״.

טניה מזרסקי ביחד עם משה קונינסקי. התייעצה איתו לכל אורך הדרך.
טניה מזרסקי ביחד עם משה קונינסקי. התייעצה איתו לכל אורך הדרך. צילום ארכיון

– מה יהיה הערך המוסף שתביאי איתך לכנסת?
״רבים שואלים אותי מה אני מחפשת בפוליטיקה? אני מחפשת הזדמנות ואפשרויות לשרת את הציבור ולעזור לאנשים, יש לי ראיה מאוד ברורה כיצד ניתן למנוע מאנשים קשיים מיותרים ובירוקרטיה ואיך אפשר להקל עליהם. אני באה מלמטה, עליתי ארצה לבד בגיל 17 אז אני מכירה מקרוב את הבעיות של הצעירים, אני מכירה את הצרכים של הקשישים כי יש לי הורים קשישים ונכים, אני מכירה את נושא החינוך כי אני אמא ועסקתי במסגרות של חינוך לא פורמלי, אני מכירה את מערכת הבריאות מקרוב כי עבדתי בתחום הזה במשך 7 שנים, אני עוסקת מזה שנים בנושאי קליטת עולים חדשים ומניעת הגירה שלילית, בזכות כל הידע שצברתי עשיתי רבות בעיריית כרמיאל ואני יכולה לתרום גם למסגרות בקנה מידה ארצי, בכנסת״.

את יאיר לפיד פגשה מזרסקי לראשונה בשנת 2017. ״ישבנו שנינו על כוס קפה, הוא אמר לי ׳את שותפה שלנו לדרך׳. שאלתי אותו איפה הוא רואה אותי משתלבת בשותפות הזו, הוא ענה שיש כמה אפשרויות, כמו מסלול מוניציפלי, תפקיד ניהולי כלשהו או אפילו ברשימה לכנסת, אבל הדגיש שזה לא יהיה במקום ריאלי. כעבור שנתיים, בבחירות 2019 כבר היו אמירות אחרות. הגעתי למטה המרכזי של המפלגה והמנכ״ל של יש עתיד פנה אליי ואמר לי, ׳אנחנו רוצים אותך במקום ריאלי ברשימה׳ – אבל באותו פרק זמן כבר הייתי עסוקה במסלול המוניציפלי כאן בכרמיאל״.

– אם לפני 5 שנים היו אומרים לך, טניה, את תהיי בקרוב חברת כנסת, איך היית מגיבה?

אל תפספסו את הכתבות האלה בפורטל:

״אני אגלה לך סוד. שנת 2008 כשעוד עבדתי עם רינה גרינברג במטה, דיברנו על העתיד שלנו. אחד הפעילים אמר לי ׳תזרקי עכשיו לחלל האוויר משאלה שאת בטוחה שלא תצליחי להגשים בעצמך׳, אמרתי שאין לי משאלות כאלה, כי אני מאוד פרקטית, אבל בשביל הקטע אמרתי – אני אהיה חברת כנסת. היום 13 שנים אחרי אני באמת שם… כשאני מדברת עם צעירים ובני נוער אני אומרת להם תמשיכו לחלום, אם באמת רוצים – החלומות מתגשמים״.

– איזו מין חברת כנסת את תהיי?
״כשאני עושה משהו, אני לא דורכת על גופות של אחרים, כמו שלצערי פוליטיקאים אחרים עושים. אני משתדלת לנהוג בכבוד ובאהבה לאחרים. יש נשים בפוליטיקה שהן מודל עבורי, הן אצילות וחזקות, וכך הן מצליחות להשיג מטרות, זה מעניק לי תקווה שגם אני, עם האופי השקט שלי אוכל להצליח להשיג דברים״.

טניה מזרסקי כרמיאל חברת כנסת צילום פורטל זהר.נט
טניה מזרסקי. חברת כנסת צילום פורטל זהר.נט

– כאן בכרמיאל את מספר 2, בכנסת תהיי אחת מתוך 120, כמה תוכלי להשפיע בכנסת יחסית להשפעה הרבה שיש לך בכרמיאל?
״בזכות הידע והכלים שאקבל בכנסת אוכל לחזק את עיריית כרמיאל. אמשיך להיות יעילה למען העיר וגם להשפיע. המוטו שלי הוא ערכים, שליחות, שקיפות. אני מאמינה שאם אשים בראש סדר העדיפויות את כרמיאל אוכל לעזור לעיר גם מהכנסת״.

– אבל כחברת כנסת את מחוייבת למשמעת מפלגתית, ואם תגיע לאישור החלטה כלשהי שעשויה לפגוע בכרמיאל, תצטרכי לפעול בהתאם להנחיות ולהצביע בעדה.
״יש לי סגולה כזאת, לדעת לשתף פעולה. אם תעלה הצבעה שתפגע בדרך כזו או אחרת בכרמיאל, אולי אצליח לרתום שרים וחברי כנסת מהמפלגה, לשכנע אותם שמדובר בנושא חשוב ולשנות את דעתם. תהיה לי האפשרות לבדוק כיצד אני יכולה לקדם נושאים מסויימים כפרלמנטרית, עשיתי זאת בכרמיאל גם כשלא היו הסכמות רחבות. ביקשתי להשתתף בוועדות משפיעות – מקווה שאוכל לקחת חלק בחלק מהן, בנושאים כמו עבודה, רווחה, בריאות, פנים ושלטון מקומי, הגנת הסביבה, קליטת עלייה וגם בוועדה מיוחדת לענייני החברה הערבית״.

– איזה מין משרד סגנית ראש עיר את משאירה כאן למי שבא אחרייך?

״במשך שנתיים וחצי אנשים ידעו שהם פונים ללשכה ומקבלים מענה, לא משנה באיזה נושא, תעסוקה, חינוך, דיור ציבורי, זכויות כאלה ואחרות. אפתח פה לשכה כדי לשמור על ערוץ ישיר עם תושבים. ככל הידוע לי אין כוונה לאייש מחדש את תפקידי, אבל אני לא משליכה הכל ועוזבת – בחודשים האחרונים עסקתי במתן הנחיות והמלצות כיצד להמשיך ולפעול בתחומים שבהם עסקתי״.

– איפה את רואה את עצמך בשנת 2028?
״אני רואה את יאיר לפיד כראש הממשלה ואני חלק מהממשלה. אני לא מגבילה את החלומות שלי״ היא מחייכת.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *