מקלט ציבורי כרמיאל
מקלט ציבורי בכרמיאל. צילום ארכיון, אין קשר לכתבה

מינהל החינוך הורה לפנות מקלטים בגנים

שתפו

בעקבות ביקורת של אגף הביטחון העירוני התברר כי חלק מהמקלטים בגנים הוסבו למחסנים מאולתרים. גננות בעיר הונחו לפנות ציוד ואביזרים מהמקלטים. בגן אחר פונו הילדים בשל חדירת מים

מאת גיל דובריש

תישארו מעודכנים, הצטרפו לאינסטגרם ולפייסבוק שלנו

האם המקלטים בגני הילדים בכרמיאל ערוכים לשעת חירום? שאלה טובה.

במסגרת ביקורת שבוצעה השבוע מטעם אגף הביטחון בעיריית כרמיאל במספר גנים בעיר, התגלה שבחלק מהמקרים, הוסבו המקלטים למחסנים המשמשים לאחסון ציוד לימודי וחומרי יצירה, ובשל הצפיפות הרבה בהם, יש ספק אם יוכלו לאכלס את כול הילדים בשעת הצורך. הגננות בגנים אלה הונחו לפנות לאלתר את המקלטים מהציוד והאביזרים הרבים.

כמו כן, בעקבות הביקורת קיבלו הגננות בכרמיאל הנחיות לארגון מחדש של המקלטים הנמצאים באחריותן.

מועצת ההורים העירונית עודכנה בנושא. יו״ר הנהגת ההורים משה צדקיהו, יו״ר ועד הגנים עומרי סרמילי השוהה בחו״ל וסגניתו שני משה, נדרשו לתת מענה מהיר להורים.

קיראו עוד בפורטל זהר.נט:

יו״ר הנהגת ההורים העירונית, משה צדקיהו, אומר כי לאחר הביקורת הוא פנה אל מינהל החינוך בעירייה על מנת לתאם סיור משותף בגנים ביחד כדי לבחון מקרוב את בעיית האחסון.

צדקיהו: ״עלינו לבדוק עד כמה הבעיה בגני הילדים היא חמורה ולמצוא פתרונות אחסון חדשים. יש לוודא מה צרכי הגננות, האם יש אפשרות לפנות חלק מהציוד הקיים שאינו שימושי עוד, והאם יש צורך בתאי אחסון או מחסני פלסטיק שיוצבו בחצרות הגנים״.

עוד בנושא גני הילדים בכרמיאל, בעקבות הגשמים אתמול (שני) חדרו מים רבים לאחד הגנים במהלך יום הלימודים וגרמו להצפתו. כתוצאה מכך נוצרו תנאים בלתי אפשריים והגננות נאלצו להעביר את הילדים לגן סמוך, שם הם שהו עד לסוף היום. לטענת הורים לילדים, ״בעיית ההצפה בגן חוזרת על עצמה מחדש בימים הגשומים בכול חורף״. למקום נשלח צוות מטעם העירייה לבדיקת הליקויים ותיקונם.

מעיריית כרמיאל נמסר בנושא פינוי המקלטים בגנים: ״עיריית כרמיאל פועלת עפ"י התקנים המחמירים בנושא של משרד החינוך ופיקוד העורף. יתר על כן, מתוך החשיבות הרבה שהעירייה מייחסת לנושא, מתקיימות באופן קבוע ביקורות של אגף הביטחון בעירייה וניתנה ע"י מינהל החינוך – מחלקת גנים הנחיה לגננות לצמצם את האגירה של הציוד וחומרי יצירה״.

בנוסף, הגננות עודכנו כי בימים אלה מוקם ע"י העירייה מחסן אביזרים משותף באזור התעשייה שבו ניתן יהיה לאחסן את הציוד וחומרי היצירה״.
בנושא חדירת המים בגן נמסר מהעירייה: ״במהלך הימים האחרונים ירדו בארץ בכלל ובכרמיאל בפרט כמויות גשם גדולות שגרמו לנזקים רבים ברחבי הארץ. מיד עם קבלת הדיווח על חדירת מים בגן, הילדים הועברו באופן זמני לגן סמוך וכמובן נשלח קבלן לביצוע העבודות הנדרשות שאותן הוא אמור לסיים במהלך היום״.

כתבה מעניינת:

המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל

בצל המלחמה: בכרמיאל ידונו איך להשתקם

שתפוהאם התעשייה הישראלית והאקדמיה ערוכות להתמודד עם משברים ואתגרים, כיצד התעשייה והאקדמיה משתפות פעולה בעת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *