Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1685620427:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 49839
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 2120
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => להט״ב בכרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => %%title%% %%page%% %%sep%% %%sitename%% רכז הלהט״ב הראשון של כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => פרננדו (פר) שוקרון שמונה לתפקיד הרכז העירוני של קהילת הלהט״ב מספר בראיון ראשון מסוגו. מה הסיכוי שיהיה כאן מצעד גאווה?
        )

    [_yoast_wpseo_linkdex] => Array
        (
            [0] => 63
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => פורטל זהר.נט | רכז הלהט״ב הראשון של כרמיאל
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => אנשים
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 350
        )

)
פרננדו שוקרון. צילום פרטי
פרננדו שוקרון. צילום פרטי

רכז הלהט״ב הראשון של כרמיאל

שתפו

פרננדו (פר) שוקרון שמונה לתפקיד הרכז העירוני של קהילת הלהט״ב מספר בראיון ראשון מסוגו: ״כרמיאל עיר מגווונת… לא פשוט לאנשים לקבל החלטות אמיצות״. וגם: מה הסיכוי שיהיה כאן מצעד גאווה?

מאת גיל דובריש

מהפכת בכרמיאל בכל הקשור לקהילה הלהט״בית (לסביות, הומוסקסואלים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים).

לפני מספר חודשים דורגה כרמיאל במקום האחרון בארץ עם אפס נקודות במדד הגאווה השנתי של אגודת הלהט״ב בישראל. בעירייה ציינו להגנתם כי פשוט לא מילאו את הסקר, מסיבות שונות… וכרמיאל מצאה את עצמה בתחתית הדירוג ביחד עם יישובים כמו בית שמש, לוד וירושלים.

בחודשים האחרונים מתרחש שינוי של 180 מעלות בכל הקשור לגישה הרשמית לעניין, ובפעם הראשונה בתולדות כרמיאל, אף מונה רכז עירוני לפיתוח קהילת הלהט״ב.
הרכז החדש, פרננדו (פר) שוקרון (28), עלה ארצה מארגנטינה בשנת 2015, פעיל בקהילת הלהט״ב מזה כ-4 שנים. הוא חבר בקיבוץ המחנכים של דרור ישראל בכרמיאל ולפני כחצי שנה, ביחד עם כמה פעילים בעיר, החל בפרויקט של הקמת קהילת להט״ב בכרמיאל. בעבר ריכז את תוכנית שווים במועצה אזורית משגב, שם הדריך בני נוער להט״בים.

– פרננדו, כרמיאל דורגה במדד האחרון של אגודת הלהט״ב במקום האחרון בארץ עם ציון אפס. האם יש לכך קשר עם המינוי שלך לתפקיד?
״דבר ראשון וחשוב לומר, כרמיאל דורגה בציון 0 כי אף אחד לא מילא את הטופס של האגודה. בנוסף לא הייתה פעילות מרוכזת על-ידי המשרה של המשרד לשוויון חברתי בשנה שעברה. זה דבר חדש שהתחיל השנה. וגם, המדדים של המשרד לשוויון החברתי לא מקיפים את כל הפעילות שהייתה בעיר: אכן יש פעילות של איגי שפועלת כמה שנים טובות בעיר, פורום תהילה להורים של להט״בים, וגם הרבה פעילות בבתי הספר השונים ביוזמתם וביוזמת מחלקת הנוער של כרמיאל (הכשרת מורים בנושא, שיעורי תלמידי ם וכו'). המינוי שלי לתפקיד קרה במקביל לתקופה שבה נערך הסקר של האגודה, זה לא היה קשור באופן ישיר. כן יש לומר שהיום יש רצון בעיר שתהיה קהילה להט״בית מאורגנת ננקטים צעדים לעבר זה״.

– לא זכור לי ששמעתי על קהילת להט״ב פעילה ומתפקדת בכרמיאל, האם זה מפני שאין פעילות מאורגנת או שהפעילות מתקיימת מתחת לרדאר?
״כפי שהתחלתי לתאר, הקהילה הלהט״בית בכרמיאל בשלבי הקמה. יש לא מעט צעירים וצעירות שמעוניינים ליצור כאן קהילה. כמובן שזה לא דבר שיכול לקרות בין לילה ודורש עבודה, חשיפה, גיוס אנשים ושטח שמוכן להתמודד עם מה שזה מביא. רוב הקהילה הלהט״בית המאורגנת היום בכרמיאל היא בני הנוער ואני פועל כדי ליצור לזה המשך לאורך השנים – שיהיה מקום ללהט״בים להישאר בכרמיאל. קיימנו אירוע גאווה בחודש יוני בו השתתפו מעל 80 איש. אנחנו מקימים כרגע קבוצה חברתית שתיפגש כדי ללמוד, להכיר ולייצר מפגש חברתי ללהט״בים. אנחנו מביאים הרצאות, מכשירים צוותים שונים בעיר על מנת לקרב את הקהילה אלינו ולכלל האוכלוסייה. בנוסף, נפתח תקן לעובדת סוציאלית המתמחה בתחום הלהט״ב בכרמיאל, זה גם מענה חשוב לבניית קהילה ואפשר לפנות אליה״.

פר שוקרון. צילום פרטי
פר שוקרון. צילום פרטי

– מה הם האתגרים העיקריים שאיתם אתה מתמודד במסגרת התפקיד?
״בעיקר חוסר ידע ופחד מציבורים מסויימים שלראשונה נפגשים עם מושגים וזהויות שלא הכירו לפני, ולכן הגיוני שהתשובה הראשונה היא רצון להרחיק את זה מהם. כמו כן, לרתום אנשים לאירועים כשהקהילה עוד בהקמה, זה דבר מאתגר ולוקח לזה זמן. כרמיאל עיר מגווונת עם הרבה קהילות וצריך לחשוב איך מפגישים את הקהילות השונות עם הקהילה הלהט״בית.

– מה התוכניות והשאיפות שלכם לגבי הקהילה המקומית?
״קצת נאמר בשאלות הקודמות, מבחינתי הקהילה הלהט״בית היא עוד קהילה בפסיפס הקהילות שמרכיבות את עיר כרמיאל. הקהילה הלהט״בית היא גם הקהילה המקומית והקהילה המקומית מתבקשת להכיר בקיום של הקהילה הלהט״בית, ללמוד מה הצרכים שלה ולעשות לה מקום בחברה כולה״.

– האם כרמיאל תצטרף בקרוב לרשימת הערים שבהן מתקיימים מצעדי גאווה?
״זאת שאלה שאין איך לענות עליה עכשיו. השנה קיימנו אירוע גאווה מוצלח מאוד בו ראש העיר כיבד אותנו בנוכחותו. מאוד תלוי מה תהיה ההתקדמות במהלך השנה. אני בטוח שנקיים עוד אירועי גאווה. מה יהיה אופיים עוד מוקדם להגיד. אולי יהיה מצעד, אולי יתאים סגנון שונה. גם מבחינתי זו לא ׳השאיפה האולטימטיבית׳ להגיע לקיום מצעד. יש כל מיני אופנים לחגוג את הגאווה בפומבי וצריך שנבין מה מתאים לנו כאן בכרמיאל. חשוב לומר שכבר שלוש שנים העירייה מסייעת במימון אוטובוסים לטובת הגעה למצעדי גאווה בחיפה או תל אביב״.

– מה התחושה שאתה מקבל מהגורמים הממונים עליך בעיריית כרמיאל לגבי נושא הלהט״בים, האם ישנה כוונה כנה ורצינית לקדם את הקשר עם הקהילה בעיר?
״אני חושב שכן. יש היום הרבה חשיפה וזה מעורר בציבורים מסויימים ראקציה ואנחנו מתמודדים איתה. אבל יש הרבה שותפים ואנשים שרוצים שהפיתוח של הקהילה הלהט״בית יצליח. יש כמובן מורכבות וזה לא פשוט לאנשים לקבל החלטות אמיצות. אבל באותה נשימה, יש התקדמות ואני אופיטמי לגבי ההמשך״.

״אני רוצה לסיים ולומר שאני כתובת לכל דבר – מוזמנים לפנות אלי להתייעצות, שאלות, לשתף מחשבות. פר שוקרון, מספר הטלפון שלי 052-6285434״.

קיראו סיפורים אנושיים מרתקים נוספים:

כתבה מעניינת:

רוני קריבוי אחרי חזרתו מהשבי ביחד עם ההורים. צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

10 ימים לשובו של רוני מהשבי: "נולדתי מחדש, יש לי שני ימי הולדת"

שתפושבוע וחצי חלף מאז השחרור המרגש של רוני קריבוי מכרמיאל, שהיה חטוף במשך 51 ימים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *