Array
(
    [_edit_lock] => Array
        (
            [0] => 1700050657:5
        )

    [_edit_last] => Array
        (
            [0] => 5
        )

    [_thumbnail_id] => Array
        (
            [0] => 52520
        )

    [_wp_old_date] => Array
        (
            [0] => 2023-11-15
        )

    [_advads_ad_settings] => Array
        (
            [0] => a:2:{s:11:"disable_ads";i:0;s:19:"disable_the_content";i:0;}
        )

    [tie_sidebar_pos] => Array
        (
            [0] => default
        )

    [tie_post_slider] => Array
        (
            [0] => 184
        )

    [_the_champ_meta] => Array
        (
            [0] => a:5:{s:7:"sharing";i:0;s:16:"vertical_sharing";i:0;s:7:"counter";i:0;s:16:"vertical_counter";i:0;s:11:"fb_comments";i:0;}
        )

    [_yoast_wpseo_primary_category] => Array
        (
            [0] => 1849
        )

    [_yoast_wpseo_focuskw] => Array
        (
            [0] => אלון אזולאי
        )

    [_yoast_wpseo_title] => Array
        (
            [0] => אלון אזולאי בטור מלחמה: ״המזל שלנו - מלחמה משמעותית עדיין לא נפתחה מצפון״
        )

    [_yoast_wpseo_metadesc] => Array
        (
            [0] => - מוגש מטעם רשימת ״כרמיאל חדשה״ -אם אירועי ה-7 באוקטובר היו פורצים גם מצפון, כרמיאל לא הייתה מוכנה למלחמה: מערך ביטחוני לוקה בחסר
        )

    [_yoast_wpseo_estimated-reading-time-minutes] => Array
        (
            [0] => 
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-title] => Array
        (
            [0] => אלון אזולאי בטור מלחמה: ״המזל שלנו - מלחמה משמעותית עדיין לא נפתחה מצפון״
        )

    [_yoast_wpseo_opengraph-description] => Array
        (
            [0] => תוכן תדמיתי שיווקי
        )

    [tie_views] => Array
        (
            [0] => 118
        )

)
צילום: מדיה אלון אזולאי
אלון אזולאי. צילום: מדיה אלון אזולאי

אלון אזולאי בטור מלחמה: ״המזל שלנו – מלחמה משמעותית עדיין לא נפתחה מצפון״

שתפו

– מוגש מטעם רשימת ״כרמיאל חדשה״ –

אם אירועי ה-7 באוקטובר היו פורצים גם מצפון, כרמיאל לא הייתה מוכנה למלחמה: מערך ביטחוני לוקה בחסר, מקלטים מוזנחים, תלונות תושבים על צופרי אזעקות שלא נשמעים וחוסר מוכנות כוללת

את אירועי השבעה באוקטובר הנוראיים, לא נשכח לעולם. ה-9/11 של ישראל עוד יהפוך ליום אבל לאומי, שממנו והלאה, אסור להסתכל לאחור. ביום שאחרי מלחמת ״חרבות ברזל״, על מנהיגינו יהיה לעשות חשבון נפש עמוק ולבצע שינויים תפיסתיים רוחביים, בכל הנוגע להתמודדות של מדינת ישראל – ברמה המקומית וברמה הלאומית – אל מול הטרור והלוחמנות של שכנינו, מבית ומחוץ.

אך תפקוד לאומי מחד, ותפקוד מקומי מאידך. מלחמת ״חרבות הברזל״ העמידה במבחן האמת את המנגנונים התפקודיים והתפעוליים, ויכולות ההתמודדות וההסתגלות, כמעט של כל ארגון באשר הוא. וכאשר מבחן התוצאה מגיע אל הרשות המקומית, הוא חשוב על אחת כמה וכמה, שם מדובר בלא פחות מחיי אדם, חיי תושבים שנמצאים על הכף.

המלחמה שפרצה בשבעה באוקטובר גילתה לתושבי כרמיאל תמונת מצב עירונית שבה במקום מוכנות גבוהה ומהירות תגובה מידית, פגשו תושבי העיר ביכולות ניהוליות בינוניות של העירייה והעומד בראשה. בעוד אנחנו במטה ״כרמיאל חדשה״ הקמנו באותו הבוקר הארור את מוקד החירום שהצליח להביא מאות מחיילי כרמיאל אל בסיסי צה״ל בכל רחבי הארץ בתוך שעות, עיריית כרמיאל דשדשה מאחור בניהול האירוע.

אך זה הוא לא סוף פסוק. התנהלות זו, באו לידי ביטוי ביתר שאת גם ימים אחר-כך. במבחן התוצאה התגלו מאות מקלטי תושבים שבהם בעיות שונות: מוזנחים, מעופשים, לא ראויים לשהייה ממושכת בעת חירום. לאחר שהוריתי לצוות שלי לפעול בנושא ולהקים את מערך הכנת המקלטים לשעת חירום, באמצעותו סייענו למאות מקלטים בכל רחבי העיר, החלה העירייה לפעול גם היא במישור זה.

התנהלות זו של העירייה, לא מסתיימת שם. כך גם קרה בנוגע לאיסוף התרומות עבור חיילים. באותו הבוקר הארור של השבעה באוקטובר, הנחתי את הצוות שלי ב״כרמיאל חדשה״, אנשים שעובדים ללא הפסקה למען תושבי כרמיאל, על הכרזת מבצע בזק רחב היקף, לאיסוף תרומות, ציוד ומזון עבור חיילים. שעות בלבד מפרוץ המלחמה, קראתי לכם באמצעות עמוד הפייסבוק לבוא ולהצטרף, ואתם נרתמתם בהמוניכם. מהלך זה הפך להצלחה אדירה וסיפק ציוד ומזון למאות חיילים בבסיסים השונים מצפון ועד דרום.

בימים שלאחר מכן, הוספנו ויזמנו את ערב הזיכרון לנרצחי השבעה באוקטובר, אליו הגיעו מאות מכם; הובלנו את יוזמת אפיית החלות עבור חיילינו; וכך גם בסיוע לקשישים וניצולי שואה. העירייה גם במקרים אלו, נשארה מאחור, עם תפקוד לקוי ובינוני.

ואני תוהה לעצמי, איפה המנהיגות? איפה היכולות הביצועיות? איפה המוכנות הביטחונית? ואם אנחנו ב״כרמיאל חדשה״ הובלנו ויזמנו כל כך הרבה אירועים משמעותיים, איפה הייתה העירייה? בעוד אנחנו עסקנו בפעילויות ברות ביצוע עבורנו, מדוע העירייה והעומד בראשה לא יזמנו הקלות כספיות משמעותיות לתושבים בעת הזו? איפה המעטפת העירונית והכלים העירוניים לסיוע לתושבים?

מערך ביטחוני לוקה בחסר, מקלטים מוזנחים, תלונות תושבים על צופרי אזעקות שלא נשמעים וחוסר מוכנות כוללת מביאים למסקנה אחת. לצערי, אם אירועי ה-7 באוקטובר היו פורצים גם מצפון, כרמיאל לא הייתה מוכנה למלחמה.

– טור תדמיתי –

כתבה מעניינת:

בת שבע אבוחצרה משפחה וחיילות צילום יחצ

בת שבע אבוחצרה: לנהל שגרה בחירום – אבל באחריות!

שתפו– מוגש מטעם בת שבע אבוחצרה – ימי ההמתנה לקראת מה שצפוי, מייצרים תקופה מורטת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *