שריפה כבאים כיבוי

עוד יום ״נשרף״ בכרמיאל: דליקות מבוקרות ומפוקחות

שתפו

דליקות שפרצו באופן יזום ע״י מערך הכיבוי בשיתוף עיריית כרמיאל גרמו לדאגה ובהלה בקרב תושבים: ״לא טרחו לעדכן אותנו מראש״

מערכת פורטל זהר.נט 

הבוקר ובמהלך שעות הצוהריים (יום שני, 14.6.2021) פרצו דליקות במספר מוקדים בתוך כרמיאל, בעיקר באזור השכונה המערבית של העיר. תושבים רבים פנו בבהלה אל מערכת פורטל זהר.נט ועיתון זהר הצפון ודיווחו על שריפות בסמוך לבתי מגורים.

בבדיקה שערכנו ואף פירסמנו בפייסבוק, התברר כי מדובר בשריפות יזומות ומבוקרות של מערך הכיבוי ביחד עם עיריית כרמיאל, שנועדו ליצור אזורי חייץ בין שדות עשבים וצמחיה לבין שכונות מגורים כלקח משריפות שפרצו בעבר – כשכוחות כיבוי גדולים נוכחים בשטח על מנת לפקח מקרוב על הנעשה. גם מפקד תחנת הכיבוי הגיע למקום וליווה מקרוב את הפיקוח על הדליקות.

עם זאת, תושבים רבים הביעו דאגה רבה מהדליקות. מי שפנו אליהו הדגישו כי השריפות קרובות יחסית לשכונות המגורים והבתים והחצרות אפופי עשן.

אחד האזרחים שפנה אלינו אמר: ״במקומות מסויימים להבות האש עלו לגוה של 3-4 מטרים, זו לא נראתה כמו שריפה מבוקרת. בנוסף לא טרחו בכלל לעדכן אותנו מראש שמדובר בשריפות יזומות, כך שהיינו יודעים מה צפוי ולא היינו מופתעים״.

תושבת כרמיאל אמרה לנו כי ״עשן ידוע כגורם מסרטן, לא יתכן שבשיא הקיץ ובחום הכבד יציתו אש בתוך העיר באופן יזום, יגרמו לציבור לשאוף עשן, במיוחד בלי התחשבות באוכלוסיה של קשישים, פעוטות ואנשים הסובלים מאסטמה ובעיות בדרכי הנשימה״.

בשעות הצוהריים פורסמה בתגובה הודעה בדף הפייסבוק של עיריית כרמיאל: ״היום בוצעו שריפות מבוקרות ע״י מערך כיבוי האש בשיתוף גורמי הבטחון בעירייה לטובת יצירת חייץ בטיחותי ודילול אזורי עשבייה״.

כתבה מעניינת:

משה קונינסקי. צילום מדף הפייסבוק

הציבור אמר את דברו: ניצחון גדול למשה קונינסקי בבחירות

שתפונוק אאוט של ראש העיר המכהן למתמודדיו בבחירות: 53.5% בחרו בקונינסקי, שאר הקולות התפזרו בין …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *